بازار، بزرگترین دغدغه زنان برای فروش محصولات

مدیر عامل بنیاد ملی تعاون و توسعه کارآفرینی زنان ایران یکی از مشکلات بزرگ زنان در بحث فروش محصولات را دستیابی به بازار فروش ذکر کرد و گفت: در صورت تربیت تکنسین‌های ماهر و حرفه‌ای معضل بیکاری در کشور را شاهد نخواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کبری محمدی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و معاونت اشتغال وزارت کار گفت: نرخ مشارکت زنان ایرانی در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی نسبت به دیگر کشورها پایین است و غالبا دانش ورود به بازار کار را ندارند از این رو تصور می کنند اگر وارد فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی شوند شکست می‌خورند.

وی تاثیرگذاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در اشتغال جوانان را غیر قابل انکار دانست و افزود: اگرچه این سازمان متولی ایجاد اشتغال در کشور نیست اما بسیاری از تکنسین‌هایی که از سوی این سازمان تربیت شده‌اند امروز در بخش‌های تولید، صنعت و خدمات مدیران قابلی هستند.از این رو اگر اهتمام خود را در جهت تربیت تکنسین‌های حرفه‌ای بگذاریم معضلی به نام بیکاری نخواهیم داشت.

مدیر عامل بنیاد ملی تعاون و توسعه کارآفرینی زنان ایران در ادامه درباره اهداف تفاهم نامه مذکور گفت: به موجب این تفاهم نامه مسوولیت اجرایی آموزش را بر عهده گرفته ایم و توان و اولویت کاری خود را در روستاها گذاشته‌ایم و برنامه آموزش خود را از روستاهای کردستان آغاز کرده‌ایم.

محمدی با اشاره به عملکرد موفقیت آمیز تعاونی‌های روستایی زنان اظهار کرد: با توجه به حجم بالای فارغ‌التحصیلان زن ماهر به ویژه جامعه روستایی درصدد برآمدیم تا با برگزاری دوره‌های آموزشی از ظرفیت ها و توانمندی‌های زنان در روستاها استفاده کنیم و تدابیری بیاندیشیم که از مهاجرت بی رویه به شهرها جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح مختص بخش تعاون نیست ولی از بخش تعاون شروع شده است بانک توسعه تعاون این طرح را به اجرا در آورد ولی چون ناقص اجرا شد موفقیت آمیز نبود اما معتقدم که اجرای این طرح می تواند بخش‌های اقتصادی کشور ،شرکت‌های خصوصی و کارخانجات بزرگ را درگیر کند.

مدیر عامل بنیاد ملی تعاون و توسعه کارآفرینی زنان ایران در پایان از بازار به عنوان یکی از مشکلات عمده زنان در بحث فروش محصولات نام برد و خاطرنشان کرد: به منظور رفع این مشکل اتحادیه‌های تخصصی را برای توانمندسازی بانوان و تقویت بازاریابی آن‌ها ایجاد کرده ایم و شناسایی بازار و فروش محصولات بانوان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  7