لپ‌تاپ و تبلت از لیست محصولات فرهنگی خارج شد

رئیس کمیسیون سخت‌افزار سازمان نصر تهران گفت: لپ‌تاپ و تبلت از لیست افزایش 4 درصدی تعرفه محصولات فرهنگی خارج شد اما تلویزیون و مانیتور همچنان در این لیست قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حسین غروی رام در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به اینکه بخشنامه متوقف شده اخذ عوارض 4 درصدی برای واردات کالا و محصولات بار دیگر اعمال می‌شود، اظهار کرد: علی‌رغم اعتراضات بسیاری که در مقابله با این بخشنامه صورت گرفت و نهایتا مسئولان رأی به عدم اعمال آن دادند اما مجددا دستورالعمل آن به گمرکات ابلاغ شده و تعرفه واردات محصولات فناوری اطلاعات 4 درصد بیشتر شد.

رئیس کمیسیون سخت‌افزار نظام صنفی رایانه‌ای تهران با تأکید بر اینکه قرار است این بخشنامه عطف به سبق شود، تصریح کرد: نکته جالب در این است که بخشنامه قرار است عطف به سبق شود یعنی بابت تمامی محصولاتی که بدون در نظر گرفتن این تعرفه فروخته شده، چهار درصد به خزانه دولت واریز شود.

وی افزود: مسئولان فکر نکرده‌اند که فروشنده از کجا باید این پول را بیاورد و به دولت بپردازد.

او با تأکید بر اینکه پیگیر لغو چنین بخشنامه‌ای هستیم، خاطر نشان کرد: نامه‌های جداگانه‌ای را از جایگاه نظام صنفی رایانه‌ای برای دفتر ریاست جمهوری و وزیر صنعت ارسال کرده‌‌ایم و منتظر پاسخ هستیم.

غروی رام صراحتا این کار را اشتباه و در تضاد با منافع مصرف کنندگان دانست و تأکید کرد: بلا شک باید جلوی چنین کاری گرفته شود؛ این افزایش تعرفه برخلاف منافع مملکت و مصرف کنندگان است و از طرفی پیشبرد اهداف فرهنگی با چنین مصوباتی در تضاد است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود بعد از اجرای مجدد این بخشنامه برخی محصولات فناوری اطلاعات از رده افزایش تعرفه‌ها خارج و غربالگری بهینه‌تر شده است، چنین موضوعی صحت دارد؟ به تسنـیم گفت: بله چنین موضوعی درست است. لپ‌تاپ و تبلت از لیست این افزایش تعرفه خارج شده اما مانیتور، صفحه نمایش و تلویزیون همچنان در لیست محصولات فرهنگی قراردارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  4