تعیین تکلیف کارمزد کارتخوان‌ها باز هم به تاخیر افتاد

بیش از سه ماه از طرح موضوع دریافت کارمزد از کارتخوان‌ها می‌گذرد و برای بررسی بیشتر به شورای پول و اعتبار سپرده شده که بنابر اعلام قائم مقام بانک مرکزی با وجود اینکه قرار بود این موضوع در جلسه هفته جاری شورای پول اعتبار بررسی شود، باز هم به تاخیر افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا، درحالی که از یک سو برخی اصناف و کارشناسان نسبت به خبر اعلامی مدیرعامل شاپرک مبنی بر هدفمند شدن یارانه کارمزدها و دریافت این هزینه از صاحبان کارتخوان‌ها و اجرای آن از آبان ماه واکنش نشان داده و از سویی دیگر بازهم مدیران بانک مرکزی تاکید داشتند که اجرای این طرح به نفع شبکه بانکی و درنهایت خود مردم بوده و باید هر کسی هزینه خدمات دریافتی خود را بپردازد که با وساطت هیات دولت این مساله برای بررسی بیشتر کارشناسی به شورای پول و اعتبار سپرده شد.

با وجود حدود دو ماهی که از محول شدن موضوع به شورای پول و اعتبار می‌گذرد، این موضوع هنوز در دستور کار شورا قرار نگرفته است این در حالی است که امروز کمیجانی – قائم مقام بانک مرکزی – در حاشیه اولین کنفرانس اقتصادی ایران توضیح داد که به دلیل گرفتاریها و تعطیلات چند هفته است که شورای پول و اعتبار جلسه نداشته است.

وی این را هم گفت که انتظار داشتیم فردا این جلسه برگزار شود ولی چون فردا هم اکثریت اعضا در همایش اقتصاد ایران حضور دارند احتمال تشکیل جلسه خیلی کم است و امیدواریم در هفته های آتی با تشکیل جلسات شورا، موضوع دریافت کارمزدها در دستور جلسه شورا قرار گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. مازیار می گوید

    به نظر نمی رسد شاپرک یا بانک مرکزی برنامه مشخصی برای آینده صنعت پرداخت کشور داشته باشد. بعد از آنکه ماهها از برنامه انتقال به شاپرک گذشته لازم است که برنامه شفافی در این حوزه وجود داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

29  −  19  =