ارزش یورو به کمترین رقم در ۹ سال اخیر رسید

در پی افزایش نگرانی ها نسبت به خروج یونان از منطقه یورو ارزش یورو کاهش یافت و به پایین ترین رقم در 9 سال اخیر رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از آسوشیتد پرس، در حالی که تردیدهای جدیدی در مورد تعهد یونان به حوزه یورو مطرح شده است، ارزش یورو امروز به پایین ترین رقم در 9 سال اخیر رسید.

ارزش یورو امروز به 1.1938 دلار رسید که پایین ترین رقم از دسامبر 2005 تاکنون بود. آنجلا مرکل و وزیر دارایی آلمان دیگر اعتقاد ندارند که اگر یونان از پول واحد اروپایی خارج شود، این امر برای 19 عضو حوزه یورو بسیار خطرناک خواهد بود.

شاخص سهام هانگ سنگ هونگ کونگ نیز امروز نیم درصد افزایش یافت و به 22976.04 واحد رسید. شاخص نیکی ژاپن نیز با 0.3 درصد رشد به 17498.58 واحد رسید. همچنین ارزش شاخص شانگهای کامپوزیت با 1.5 درصد رشد به 1044.09 واحد رسید.

انتخابات آینده در یونان که احتمالا به پیروزی حزب سیریزا منجر خواهد شد، تردید ها در مورد اینکه آیا این کشور همچنان به شروط بسته کمک بین المللی خود پایدار خواهد ماند و در داخل حوزه یورو باقی می ماند یا نه را افزایش داده است. حزب سیریزا مخالف سیاست های ریاضت اقتصادی است.

آلمان به یونان در مورد تخلف از شروط تعیین شده برای این کشور جهت اعطای بسته کمک مالی، درصورت پیروزی حزب سیریزا در انتخابات ماه جاری هشدار داده است. سخنگوی صدر اعظم آلمان گفت، تغییری در سیاست آلمان ایجاد نشده است و دولت انتظار دارد که یونان به تعهدات خود بر اساس بسته کمک مالی اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول عمل کند. دیگر عامل افت ارزش یورو، پیش بینی افزایش سیاست محرک اقتصادی بانک مرکزی اروپا بوده است.

استان شامو، تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت، احتمالا در چند هفته آینده توجهات معطوف به اروپا خواهد بود، زیرا سرمایه گذاران در حال رصد کردن تحولات در یونان و تاثیر آن بر ارزش یورو هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  4