حضور پیشکسوتان در مزایده سرخابی‌ها مشروط شد

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال با تشکیل شرکت می توانند در مزایده شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم؛ جلسه بررسی آخرین وضعیت واگذاری باشگاه استقلال عصر دیروز با حضور امیررضا خادم، هیات مدیره استقلال و رئیس سازمان خصوصی سازی برگزار شد.
نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری سرخابی ها در مورد این نشست و آخرین خبرهای مربوط به روند خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: نشستی با حضور پورحسینی رئیس سازمان خصوصی سازی و اعضای  هیات مدیره استقلال و کارشناسان ذی حساب و همه اهالی که به نوعی می توانستند درمورد حساب های مالی باشگاه استقلال اظهار نظر کنند داشتیم.
وی افزود: اصل مطلب این بود که اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با وجود همه ابهامات موجود در حسابهای مالی، آنها را امضا کردند و صورت حسابها را در اختیار سازمان خصوصی سازی و حسابرسی قرار دادند که  کارهای این باشگاه انجام شود؛  اما هیات مدیره و ذی حساب باشگاه استقلال درخصوص امضای صورت های مالی با علامت سوال های خاصی روبه رو شدند، بنابراین برای رفع این شبهات از سازمان خصوصی سازی و از دفتر  دکتر طیب نیا وزیر اقتصاد در محل وزارتخانه دعوت به عمل آمد تا به جمع بندی برسیم تا هیات مدیره  آبی پوشان پایتخت صورت های مالی را  با وجود همه ابهاماتی که وجود دارد، امضا کنند.
خادم در مورد ابهاماتی که هیات مدیره استقلال مطرح کرده است گفت: مهمترین ابهام، مغایرت هایی است که در صورت های مالی وجود دارد، بعلاوه این که گزارش هایی ثبت شده که نشان دهنده بدهی ها یا طلب هایی است که مدارک‌شان در باشگاه موجود نیست و برای ذی حساب ابهام وجود دارد. هم چنین براساس گزارش هایی که در این نشست ارائه شد، ضرر و زیانهایی انباشته وجود دارد که از سال 91 به سال 92 منتقل شده که در آن برخی عدد و رقم هایی آمده که به نظر می آید واقعی نیست.
وی اضافه کرد: این ها مطالبی است که نگرانی هایی را برای اعضای هیات مدیره ایجاد کرده است که ممکن است 10 یا 5 سال دیگر  دستگاه های نظارتی، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور آنها را مسئول این شبهات بدانند. به هرحال بحث ها، بحث های تخصصی است تا در نهایت آنها را برای امضا آماده کنند.
خادم ادامه داد: همین شرایط را هم برای پرسپولیس داشتیم البته پرسپولیسی‌ها آنقدر روی موضوع حساس نبودند و امضا کردند؛ اما با توجه اینکه مدیرعامل آبی پوشان پایتخت هم اکنون در خارج از کشور به سر می برد او مسئولیت خود را به یکی ار اعضا واگذار کرده است، بعلاوه اینکه فرصتی هم نداریم که کار را تا زمان باز گشت او متوقف کنیم چرا که هرچه سریع تر باید قیمت گذاری دو باشگاه انجام شود و مراحل واگذاری اتفاق بیافتد.
معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص زمان نهایی قیمت گذاری این دو تیم نیز گفت: اگر صورت مالی استقلال امضا شود به صورت کامل کار از دست وزارت ورزش و جوانان خارج و کاملا در اختیار سازمان خصوصی سازی و اقتصاد قرار می گیرد که دیگر باید کار فنی خود را انجام دهند.
وی در خصوص تعلق 20 درصد سهام پرسپولیس به پیشکسوتان بدون درنظر گرفتن بحث مالی نیز تصریح کرد: آخرین تصمیم گیری تنها در اندازه مشورت بوده و نهایی نشده است؛ اما آخرین صحبتی که با مجمع دو باشگاه که وزرای وزارت ورزش و جوانان و دادگستری و اقتصاد و دارایی هستند داشتیم و بنده و پورحسینی(از سازمان خصوصی سازی) نیز در آن حضور داشتیم و به این جمع بندی رسیدیم که بتوانیم به اندازه یک صندلی در هیات مدیره 5 نفره را حداقل از پیشکسوتان دو باشگاه داشته باشیم که این امر مستلزم این است که دستکم 20 درصد سهام در اختیار پیشکسوتان  باشد.
خادم ادامه داد: برای همین هم جلسه ای را با برخی از پیشکسوتان برگزارکردیم که در نهایت قرار شد مجمع یا  شرکتی را به نام خود ثبت کرده و در مزایده شرکت کنند و یکی از شرایط موفقیت در این مزایده نیز معرفی تعدادی از پیشکسوتان برای حضور در سهام باشگاه است. این عددی  که در این نشست صحبتش شدحدود 20 درصد است و غیر از آن به فرد یا گروهی که بیایند و خریدار باشند واگذار می شود و وزارت ورزش و جوانان سهمی نخواهد داشت.
وی در پاسخ به این پرسش پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان که درحال حاضر نبود مدیرعامل پرسپولیس در جمع سرخپوشان پایتخت خللی در روند خصوصی سازی این باشگاه ایجاد خواهد کرد یا نه گفت: به هیچ وجه. هیات مدیره، مدیرعامل را معرفی کرده است و امروز هم هیات مدیره اقای طاهری را به عنوان مسئول تام الاختیار در باشگاه منصوب کرده که تقریبا همه کارهای مدیرعاملی را انجام می دهد و حق امضا هم در جاهایی که باید اتفاق بیافتد دارد. بنابراین امضاهای لازم  انجام می شود، ضمن این که کارهای داخلی سازمان نیز هست که پیگیری می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  +    =  52