خبرهای جدید از برنامه‌ یارانه‌ای دولت، فردا در نشست آقای سخنگو

رئیس سازمان مدیریت و سخنگوی دولت گفت: در نشست خبری حاشیه جلسه هیات دولت به تشریح برنامه های یارانه‌ای دولت خواهم پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، هفته جاری در حالی سپری می شود که خبرهای یارانه‌ای در صدر آن قرار دارد چراکه در این ایام اظهارات دولتی‌ها از شناسایی دهک‌های درآمدی و تکمیل بانک جامع اطلاعاتی حکایت می کند.

در مهمترین اظهارات، رئیس جمهور اعلام کرد که "اخیرا راجع یارانه‌بگیرها بحث می‌شودو حرف در این باره زیاد است، راجع به یارانه عده‌ای که نیاز ندارند نباید بگیرند و این مورد نظر همه است اما چگونه این مسئله را کشف کنیم که چه کسانی نیازمند هستند و چه کسانی نیازمند نیستند؟ شناسایی افرادی که نیازمند نیستند کار سختی است. البته 50 در صد این افراد راحت شناسایی می‌شوند اما در شناسایی 50 درصد دیگر مشکلات فراوانی وجود دارد و باعث قضاوت در جامعه می‌شود."

با این حساب دولت به راحتی می تواند اطلاعات 50 درصد از دهک‌های غیر نیازمند را شناسایی و نسبت به حذف یارانه این گروه اقدام کند هرچند علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم گفت: تبعیض و بی عدالتی بدتر از برخورد مساوی است چراکه عده ای شامل این گروه می شوند که شرایط مشابهی دارند.

همزمان با اعلام رئیس جمهور درباره شناسایی 50 درصد دهک های غیرنیازمند علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی که مسئول کمیته خانوار هدفمندی یارانه ها را نیز بعهده دارد از تکمیل بانک جامع اطلاعاتی یارانه‌ها خبر داد و اعلام کرد: در این مرحله می توان اطلاعات 10 میلیون نفر از افراد پُردرآمد کشور را ارائه کرد و الان در شناسایی از دهک بندی به صدک بندی رسیدیم.

هرچند که در همان ابتدای سال و آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه و البته همزمان با ثبت نام مجدد خانوار برای دریافت یارانه نقدی علی طیب نیا در صحن علنی مجلس تاکید کرده بود که دولت 10 میلیون پردرآمد را شناسایی کرده است.

خبرنگار تسنیم برای کسب اطلاع از جزئیات برنامه های دولت برای ادامه هدفمندی یارانه‌ها و اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه ها به سراغ محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی رفت. اما وی در پاسخ به سوال تسنیم درباره برنامه مشخص دولت در هدفمندی یارانه ها و فاز سوم گفت: به احترام شما همه این موارد را در جلسه نشست خبری دولت تشریح خواهم کرد.

وی درباره بانک جامع اطلاعاتی یارانه ها هم گفت: این موضوع در مسئولیت جناب آقای دکتر ربیعی است که هم اکنون درحال کار کردن روی آن است.

نوبخت همچنین درباره اظهارات رئیس جمهور درباره شناسایی 50 درصد یارانه بگیران غیرنیازمند، گفت: شناسایی دهک‌های درآمدی و چرایی حذف یا عدم حذف یارانه بگیران از مسائلی است که در نشست خبری چهارشنبه به آن می پردازم.

با این حساب می توان احتمال داد که دولت برای ادامه هدفمندی یارانه‌ها به جمع بندی مشخصی رسیده و احتمالاً سخنگوی دولت بنا دارد در همین ارتباط جزئیات را به اطلاع رسانه ها برساند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  2  =