تلاش تازه فیس بوک برای نفوذ در کشورهای دیگر

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس‌بوک می‌گوید قصد دارد در سال 2015 کتاب‌های زیادی بخواند تا بتواند در مورد فرهنگ‌ها، اعتقادات، تاریخ و فناوری‌های دیگر کشورها اطلاعات کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  فارس به نقل از یو اس ای تودی، وی قصد دارد یک باشگاه کتاب مجازی نیز راه اندازی کند تا این هدف خود را به پیش ببرد. زاکربرگ به همین منظور صفحه ای با عنوان A Year of Books یا سال کتاب را در فیس بوک راه اندازی کرده است.

در حال حاضر تعدادی کتاب تاریخی و همین طور کتبی در مورد جنگ های مهم در این صفحه به اشتراک گذارده شده است. تاکنون 50 هزار نفر از کاربران فیس بوک به زاکربرگ پیشنهاداتی در این زمینه ارائه کرده اند.

از جمله اقدامات جالب زاکربرگ در این زمینه یادگیری زبان چینی و ملاقات با یک شخص جدید در هر روز است. این رویکرد مدیر عامل فیس بوک نشان دهنده تلاش وی برای گسترش نفوذ این شبکه اجتماعی در دیگر نقاط جهان است.

این تحولات با واکنش های مثبت و منفی صاحب نظران استفاده شده و برخی معتقدند این نوع اقدامات ممکن است پس از هماهنگی و جلب نظر مقامات عالی رتبه سیاسی آمریکا و با هدف پیشبرد سیاست خارجی این کشور صورت گرفته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  1