روس‌ها مرغ ایرانی را تائید کردند

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به بازدید روسیه از کشتارگاه ها و روند تولید مرغ در ایران، از شروع صادرات مرغ به روسیه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم در مورد رایزنی ها برای صادرات مرغ به روسیه اظهار داشت:همان طور که پیش از این اعلام کرده بودم باید با روسیه در مورد استانداردهای کشتارگاه ها به توافق می رسیدیم و بر همین اساس هفته گذشته هیئتی از روسیه وارد ایران شد.

وی ادامه داد: مسئله اصلی این بود که تولید و کشتارگاه های کشورمان دارای استاندارد لازم و مورد تأیید کشور روسیه باشد، که در نتیجه این سفر روند تولید در ایران مورد تأیید قرار گرفت و به زودی صادرات مرغ به روسیه شروع خواهد شد.

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی در مورد پیش بینی از حجم صادرات مرغ به روسیه گفت: مسیر و بستر صادرات هموار شده و سایر مسائل بستگی به صرفه اقتصادی ،مشتری مداری و تجار دو کشور دارد.

دارابی خاطر نشان کرد: شرایط تولید و پرورش مرغ در ایران این اجازه را به ما می دهد که وارد بازار روسیه شویم بنابراین میتوانیم صادرات مرغ که در سال جاری ٥٠هزار تن بوده را با اضافه شدن بازار روسیه افزایش دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صادرات مرغ ایران تا کنون به کشورهای عراق وافغانستان نیز انجام می شد، در مورد بازار داخل گفت: در حال حاضر قیمت مرغ در مرز ٤هزار تومان نوسان دارد و هیچ نگرانی از کمبود و یا افزایش مرغ در ایام عید نوروز نداریم بلکه مشکل ما مازاد تولید است که امیدواریم با صادرات حل شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  80