۸عامل کلیدی موفقیت ۱۰۰ پیشرو IT جهان/رتبه بندی کشورهای جهان در حوزه نوآوری

نگاهی به فهرست 100 شرکت برتر جهان :

براساس مطالعات منتشر شده توسط Educause، عوامل کلیدی و حساس از نقطه نظر پیشروان حوزه IT در فرایندهای برنامه ریزی اولیه به منظور ارتقاء میزان نوآوری های این حوزه در 8مورد خلاصه شده است./کشور ژاپن با 38 شرکت مبتکر، در صدر فهرست 100 شرکت برتر جهان با عنوان نوآوران برتر و ایالات متحده با 31 شرکت مبتکر در رتبه دوم قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، با توجه انتشار فهرست 100 شرکت برتر جهان با عنوان نوآوران برتر، توسط تامسون رویترز، کشور ژاپن با 38 شرکت مبتکر، در صدر این فهرست قرار می گیرد. ایالات متحده دومین کشوری است که نوآوری های 31 شرکت مبتکر از این کشور در فهرست برترین ها قرار گرفته است. کشور های سوئیس و فرانسه با داشتن 5 شرکت مبتکر برتر در سطح جهانی، در جایگاه سوم قرار می گیرند و پس از آن شرکت های مبتکر دیگر به ترتیب از کشورهای کره جنوبی، آلمان و تایوان می باشند. در این فهرست، از کشورهای کانادا، سوئد، چین و هلند نیز نام برده شده است.

براساس مطالعات منتشر شده توسط Educause، عوامل کلیدی و حساس از نقطه نظر پیشروان حوزه IT در فرایندهای برنامه ریزی اولیه به منظور ارتقاء میزان نوآوری های این حوزه عبارتند از:

1- پشتیبانی مدیران و سهام داران از نظر مالی و تخصیص سایر منابع مورد نیاز
2- آموزش و پیشرفت تخصصی و سطح مهارت و میزان تعهد متخصصین
3- برنامه ریزی استراتژیک و مدیریت و اثربخشی تایید شده
4- کیفیت، قابلیت اعتماد و انعطاف تکنولوژی
5- فرهنگ نوآورانه ، محیط مشارکتی ، درک ارزش نوآوری

6- پاداش ها ، زمان کافی
7- وجود زیرساخت مناسب ، تکنولوژی زمینه ای
8- سهولت در استفاده ، مقرون به صرفه بودن

نوآوری در تکنولوژی نیازمند سرمایه گذاری در پول، زمان، زیرساخت و سایر منابع است. همانطور که نوآوری های تکنولوژی روز به روز پیشرفت می کند، سرمایه بسیاری از شرکت ها و دانشگاه های سراسر جهان بیشتر به این موضوع اختصاص می یابد. برای پاسخگویی به این تقاضاهای فزاینده، کارآمدتر شدن سرمایه گذاری ها و روش تخصیص منابع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مترجم:سمانه سمیعی

برگرفته از :

  1. T. Wayne Dennison, Critical Success Factors of Technological Innovation, Educause, June 2, 2014.
  2. http://top100innovators.com/
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  1