قیمت طلا به ۱۲۱۵ دلار در هر اونس رسید

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز 5 دلار افزایش یافت و هر اونس طلا در این روز در برابر 1215 دلار معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز، در حالی که با افت شاخص ها در بازارهای بورس،  سرمایه گذاران به دنبال بازار امنی برای سرمایه گذاری هستند، قیمت فلز زرد در نزدیکی بالاترین رقم 3 هفته اخیر باقی ماند.
به دلیل نگرانی ها در مورد کاهش قیمت نفت و خروج احتمالی یونان از حوزه یورو، ارزش سهام در بازارهای جهانی کاهش یافت.
ویکتور تیانپیریا، تحلیلگر موسسه ای ان زد در این باره گفت: «قیمت طلا به دلیل تقاضای بالای سرمایه گذاران به افزایش خود ادامه می دهد، زیرا با توجه به وضعیت نامشخص سیاسی در یونان بازار طلا یک محل سرمایه گذاری امن محسوب می گردد.»
این احتمال تقویت شده است که اگر یک حزب دست چپی که خواهان متوقف کردن اقدامات ریاضتی است در انتخابات 25 ژانویه یونان به قدرت برسد، این کشور ممکن است از حوزه یورو خارج شود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از جهش بیش از یک درصدی جلسه قبل و رسیدن به 1222 دلار و 40 سنت که بالاترین رقم از 15 دسامبر تاکنون بود، امروز 5 دلار کاهش یافت و به 1215 دلار و 40 سنت رسید. دیگر بازارهایی که محل سرمایه گذاری امن تلقی می شوند، نظیر ین ژاپن و اوراق قرضه دولتی نیز از این وضعیت منتفع شده اند.
انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا در روز سه شنبه دیگر عاملی بود که قیمت طلا را تقویت کرد. رشد بخش خدمات در آمریکا در ماه دسامبر متوقف شد و سفارشات جدید برای کالاهای تولیدی در ماه نوامبر برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت.
افزایش قیمت طلا در حالی است که ارزش دلار بالاست و قیمت نفت به سقوط خود ادامه می دهد. معمولا ارزش بالای دلار به ارزش طلا آسیب می زند، زیرا فلز زرد را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر می سازد. کاهش ارزش نفت نیز معمولا موجب کاهش قیمت طلا می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  66  =  73