قوانین کهنه نظام بانکی کشور نیاز به بازنگری و اصلاح دارد

قوانین کهنه نظام بانکی کشور نیاز به بازنگری و اصلاح دارد که باید تصمیمات جدیدی درباره آن اتخاذ گردد تا کارآمدی نظام بانکی کشور ارتقا یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  به نقل از بانک توسعه صادرات، علی صالح آبادی در دیدار با رئیس مرکز پژوهش های مجلس با ارائه گزارشی از عملکرد بانک توسعه صادرات گفت: امروز بانک‌ها وظیفه سنگینی در خروج از رکود برعهده دارند.
وی افزود: در شرایط فعلی درنظر داریم تا بر اساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی حمایت‌های هدفمندی از توسعه صادرات کشور به عمل بیاوریم.
کاظم جلالی هم در این نشست با اشاره به وضعیت رکود و تورم اقتصاد کشور، گفت: در چنین شرایطی اقتصاد صادرات محور غیرنفتی می‌تواند مسیری برای خروج از شرایط فعلی باشد که امتداد آن می‌تواند تاثیرات مثبتی بر اقتصاد کشور برجای بگذارد.
وی افزود: بانک توسعه صادرات نیز به عنوان یکی از بانک‌های تخصصی کشور می‌تواند در چنین شرایطی روند حمایت از صادرکنندگان کشور را به وجود آورد و تسهیلات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: باید با روان‌سازی قوانین و مقررات و تعیین مشوق‌های مناسب و ایجاد زیرساخت‌های اصولی زمینه حمایت از صادرات غیرنفتی فراهم گردد.
وی ادامه داد: ایران در بسیاری از محصولات به ویژه در حوزه تولیدات کشاورزی از مزیت‌های نسبی مطلوبی برخوردار است که البته با ایجاد صنایع تبدیلی امکان ارزش افزوده بیشتری نیز فراهم می‌گردد.
جلالی تاکید کرد: کاهش وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی، الفبا و ابتدای راه اقتصاد مقاومتی خواهد بود که باید مسیر آن به درستی تا تحقق اهداف این سیاست کلی ابلاغ شده و دستیابی به افق سند چشم‌انداز، ادامه یابد.
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه با اشاره به همکاری این مرکز با بانک‌ها در خصوص بررسی وضعیت آنها، یادآور شد: آسیب‌شناسی وضعیت و عملکرد بانک‌ها و نظام پولی و بانکی کشور براساس نگاه کارشناسی و کار پژوهشی می‌تواند به بهبود روند کاری آنها کمک نمایند.
جلالی افزود: قوانین کهنه نظام بانکی کشور نیاز به بازنگری و اصلاح دارد که باید تصمیمات جدیدی درباره آن اتخاذ گردد تا کارآمدی نظام بانکی کشور ارتقا یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =