کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم

رستگاری به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران با توجه به افزایش میزان غلظت آلاینده ها نسبت به روز گذشته، در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

'محمد رستگاری' روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 8 امروز با افزایش غلظت آلاینده ها، در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون با افزایشی چشمگیر، از 76 در روز گذشته به 110 رسیده است.

رستگاری با اشاره به افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون از 48 به 64 طی شبانه روز گذشته، ادامه داد: میزان غلظت آلاینده منواکسید کربن نیز از 46 به 39 کاهش یافته است.

وی افزود: ایستگاه های فرمانداری شهرری با شاخص کیفیت هوای 157، پارک سلامت با 156 و پارک قائم با 149به ترتیب آلوده ترین مناطق شهر تهران در 24 ساعت گذشته بودند.

به گفته رستگاری، ایستگاه های پارک رازی، دروس، شهرک چشمه، سوهانک، دانشگاه تهران، شهرداری منطقه 19، شهرداری منطقه 16، شادآباد، ستاد بحران، پارک رز و اقدسیه

دیگر مناطقی هستند که کیفیت هوای آن ها در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران افزود: ایستگاه های پونک، پارک شکوفه، گلبرگ و دانشگاه شهید بهشتی نیز سالم ترین مناطق شهر تهران در این مدت بودند.

رستگاری به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +    =  10