«نوشابه‌ خانواده» در امارات ممنوع می‌شود

امارات متحده عربی در نظر دارد قانونی را وضع کند تا با اجرای آن مصرف نوشابه‌های گازدار سایز بزرگ در این کشور کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا، با توجه به افزایش مشکلات اضافه وزن و چاقی در امارات، دولت این کشور در نظر دارد تا با وضع قوانین جدید مصرف بیش از اندازه نوشیدنی‌های گازدار را در این کشور کاهش دهد.

کابینه دولت امارات، اخیرا اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت سلامت و تغذیه در این کشور طی جلسات مختلفی بررسی کرده است. این طرح‌ها عبارت از محدودیت در اندازه نوشابه‌های گازدار، اعمال محدودیت و کنترل تبلیغات موادغذایی ناسالم و همچنین نمایش میزان کالری هر غذا روی بسته‌بندی آن هستند.

براساس یک تحقیق صورت گرفته در سال 2012 که در مجله سلامت پزشکی BMC منتشر شده، امارات متحده رتبه پنجم چاقی را در میان کشورهای جهان دارد.

به گزارش رویترز، فدراسیون بین‌المللی دیابت IDF نیز اعلام کرده که بیش از 745 هزار نفر در امارات، مبتلا به دیابت هستند. کارشناسان معتقدند حتی نوشیدنی‌های گازدار سایز کوچک حاوی پنج قاشق شکر هستند که بیشتر از نیاز یک روزه و یا بیشترِ یک فرد به مواد قندی است اما حتی افرادی که در این کشور مبتلا به چاقی و دیابت هستند همچنان از این نوشیدنی‌ها مصرف می‌کنند.

در واقع تغییر عادات و رژیم‌های غذایی و سبک زندگی فعال و پرتحرک کلید سلامتی است. در این میان نوشیدنی‌های گازدار تنها عامل بروز چاقی و دیابت نیستند بلکه به طور کلی رژیم‌های غذایی ناسالم این اختلالات را به وجود می‌آورند. پیش از امارات طرح ممنوعیت فروش نوشیدنی‌های گازدار شیشه‌ بزرگ در نیویورک نیز به اجرا درآمده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =