دولت را مکلف به حذف یارانه ثروتمندان می‌کنیم

خصوصا در این ظرف زمانی که بحث تحریم‌ها وجود دارد، درآمدهای دولت کاهش یافته و ما موظف به پیگیری اقتصاد مقاومتی هستیم، دولت از نظر درآمدی نمی‌تواند این هزینه‌ها را پوشش دهد.‌ سوای اینکه از نظر نظری و ادبیات مربوط به یارانه و مالیات دادن این نوع یارانه یک اشتباه محض است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه شناسایی و حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه در لایحه بودجه 94 پیش‌بینی نشده گفت که کمیسیون تلفیق در بررسی لایحه بودجه دولت را ملزم به شناسایی و حذف یارانه ثروتمندان خواهد کرد.

علی محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در قانون بودجه 93 نوعی بی دقتی و بی سلیقگی صورت گرفت و گفته شد دولت مجاز است دهک های پردرآمد را شناسایی و حذف کند. بنابراین الزام و تکلیفی در این زمینه به دولت نشد اما یک مصلحت عمومی در این موضوع هست و از نظر ادبیات یارانه هم این امری عقلانی است که یارانه را به طور یکسان به همه آحاد جامعه ندهیم بنابراین دولت باید به این قانون توجه می‌کرد.

وی افزود: برای دولت با وجود گستردگی دستگاه‌ها بعید است اطلاعاتی در مورد دارایی افراد وجود نداشته باشد بلکه اطلاعات پایه‌ای از سازمان هدفمندی یارانه‌ها،‌نیروی انتظامی، سفرهای خارجی، خودرو و ثبت اسناد قابل جمع‌آوری است که اگر دولت بخواهند آن را جمع بندی و پایش کند مبنای اطلاعاتی مناسبی به دست می‌آید.

احمدی ادامه داد:‌ خصوصا در این ظرف زمانی که بحث تحریم‌ها وجود دارد، درآمدهای دولت کاهش یافته و ما موظف به پیگیری اقتصاد مقاومتی هستیم، دولت از نظر درآمدی نمی‌تواند این هزینه‌ها را پوشش دهد.‌ سوای اینکه از نظر نظری و ادبیات مربوط به یارانه و مالیات دادن این نوع یارانه یک اشتباه محض است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: ما دو راه داریم یا اینکه دوباره قیمت حامل‌های انرژی را گران کنیم و یا هزینه‌ها را کم کنیم. اگر هزینه‌ها را کم نکنیم و قیمت حامل‌های انرژی را بالا نبریم دولت با کسری بودجه مواجه می‌شود و این کسری آثار تورمی و مسائل خاص خود را به دنبال خواهد داشت.

احمدی در پایان کاهش هزینه‌ها برای جبران کسری بودجه را یک ضرورت ملی عنوان و خاطرنشان کرد: قطعا یکی از مواردی که کمیسیون تلفیق در بررسی لایحه بودجه به آن اضافه خواهد کرد الزام دولت به شناسایی و حذف یارانه دهک‌های پردرآمد است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

29  −    =  20