طلا در بازار جهانی صعود کرد

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با 0.2 درصد افزایش، 1211 دلار معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،طلا در بازار جهانی روز جاری در آستانه انتشار آمار اشتغال در آمریکا با افزایش روبرو شد و با پشتوانه بحران سیاسی در یونان و خرید قوی در چین که تقاضا برای این فلز ارزشمند را تقویت کرده است، به سوی نخستین افزایش هفتگی در چهار هفته گذشته پیش می‌رود.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات جمعه بازار سنگاپور حداکثر 0.4 درصد افزایش یافت و به 1213 دلار رسید.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با 0.2 درصد افزایش، 1211 دلار معامله شد.

این فلز زرد روز سه شنبه در پس سقوط قیمت نفت به پایین 50 دلار در هر بشکه و نزول بازارهای سهام جهانی، به 1223 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از 16 دسامبر بود.

طلا در پی تحولات سیاسی در یونان که نگرانی‌ها را نسبت به احتمال خروج این کشور از منطقه یورو برانگیخته است و سقوط بازارهای جهانی، پس از سه هفته کاهش متوالی، از ابتدای هفته جاری تاکنون دو درصد رشد قیمت داشته با این همه بهبود نسبی بازارهای سهام باعث شده طلا اندکی از افزایش قیمت خود را از دست دهد. آمار اقتصادی قوی آمریکا نیز به جذابیت این فلز که سرمایه گذاری مطمئن در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به شمار می‌رود، لطمه زده است.

شاخص دلار بلومبرگ پس از اظهارات یکی از مقامات بانکی آمریکا که هشدار داد افزایش نرخهای بهره در سال جاری ممکن است مانع بهبود تورم شود، نزول کرد. با اینهمه انتظار می‌رود آماری که قرار است منتشر شود نشان دهد کارفرمایان آمریکایی برای یازدهمین ماه 200 هزار یا تعداد بیشتری شغل اضافه کرده اند که زمینه را برای افزایش نرخهای بهره تقویت می‌کند. با اینهمه جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده است نرخهای بهره بعید است پیش از اواخر آوریل افزایش پیدا کنند.

ذخایر «اس پی دی آر گولد تراست» که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز پنج شنبه تغییری نداشت و همچنان در پایین‌ترین سطح از سپتامبر سال 2008 قرار داشت.

در این بین در بازارهای فیزیکی، تقاضا از سوی چین در هفته‌های اخیر با نزدیک شدن به تعطیلات سال نوی چینی که طی آن خرید طلا برای هدیه دادن افزایش پیدا می‌کند، قوی بوده است. بهای معاملات طلا در بازار شانگهای پنج تا شش دلار بالاتر از نرخ بازار جهانی است که علاقه بالا به خرید را نشان می‌دهد.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و به 16.3819 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.2 درصد افزایش، 1221 دلار معامله شد و هر اونس پالادیم با 0.3 درصد افزایش، 794 دلار بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  6  =  1