کاهش نرخ سود منجر به خروج منابع از بانک ها نمی شود

بانک پاسارگاد آمادگی های لازم را ایجاد کرده تا پس از رفع محدویت ها به صورت شفاف وارد بازار بین المللی شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مصطفی بهشتی روی – عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد در گفتگو با اخبار پولی مالی  گفت: به صورت اصولی نگاه بانک پاسارگاد این است که باید بانکی در اندازه های جهانی و نول بانک ( بانک جذب کننده سرمایه بین المللی) باشد و برای تحقق این مهم برخورداری از شبکه بین المللی و واحد های خارج از کشور الزامی است.
 بهشتی روز افزود: اما شرایط تحریم در وضعیت کنونی به صورتی است که معمولا برای دادن مجوزهای لازم جهت تحقق اینگونه فعالیت ها خوداری وجود دارد.
عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد ادامه داد: اما بانک پاسارگاد آمادگی های لازم را در مجموعه خود ایجاد کرده تا پس از رفع محدویت ها به صورت شفاف وارد بازار بین المللی شده و در توسعه شبکه بین المللی بانک فعال شود.
 وی در باره کشورهای هدف بانک پاسارگاد  گفت: از اهداف اولیه ما کشورهای همسایه و منطقه از جمله ترکیه عراق و کشورهای اروپایی که سنتر پول هستند می باشد, البته برخی کشورهای جنوب شرق آسیا , کشورهای عضوcis  ( کشورهای عضو جامعه مستقل همسود بازمانده از شوروی سابق) و هندوستان نیز مد نظر بانک قرار دارند .
 بهشتی روی تصریح کرد: البته در برخی کشور ها هم که محدودیت های مقرراتی دارند به صورت شعبه ای حضور خواهیم یافت.
 عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد در پاسخ به پرسش تاثیر کاهش نرخ سود بر خروج منابع از بانک ها گفت: در مورد کاهش نرخ سود و خروج منابع از بانک ها باید بگویم که تصور نمی کنم اینگونه شود, چرا که کاهش نرخ سود با کاهش تورم همراه خواهد بود.
وی توضیح داد: بازار های دیگر شاید نتوانند تخصص و توانمندی لازم را برای پوشش ریسک ها داشته باشند ونظام بانکی از طریق تشکیل سرمایه و تجهیز منابع برای سپرده ها بهترین مکان است و در توسعه اقتصادی کشور نیز می تواند نقش موثری ایفا کند.
عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد در زمینه ارایه تسهیلات خرد نیز با اعلام این که کارهای مقدماتی ایجاد صندوق قرض الحسنه بانک پاسارگاد در حال انجام است , اعلام کرد: بانک برنامه های خوبی را در باره  پرداخت تسهیلات خرد تدوین کرده است که در این زمینه نیز همراه با ضوابط و بخشنامه های بانک مرکزی پیش خواهیم رفت .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. مشتری بانک می گوید

    چگونه تصورنمیکنیدکه کاهش سودبانکی باعث خروج سرمایه ازبانکها نمیشود؟باتصوروفکرنمیکنم وبه نظرنمیرسدو….که نمیشودراجع به اینگونه مسائل صحبت کرد.رجوع به بانکها شمارا از این تصورهاخارج خواهدکرد.

  2. مشتری بانک می گوید

    آیا سایت شما از ارگانی واهمه داره؟اگرنه پس چراکامنت هاراسانسورمیکنید.خودسانسورید؟اگرنه پس چرا نظراتی که راجع به مقاله بالارانوشته ام چاپ نکردید.به افکارخوانندگان سایتتان احترام بگذارید.ماکه بیکارنیستیم.وقت ماهم ارزشمنداست.بقول آقای داریوش ارجمند افتاد؟

ارسال یک پاسخ

65  ⁄  13  =