ادعای زاکربرگ برای دامن زدن به نا‌امنی در پاریس

چند روز پس از سلسله رویدادهای تروریستی فرانسه که مردم این کشور را در ترس و حیرت فرو برده، مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک هم از تهدید خود به مرگ خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  فارس به نقل از داون،  مدیر فیس‌بوک با ارسال پستی در فیس بوک مدعی شده که فردی به گفته او تندرو در پاکستان گفته تلاش خواهد کرد تا او را به مرگ محکوم کند.

در بخشی از این پست فیس بوکی زاکربرگ امده است: چند سال قبل فردی تندرو در پاکستان تلاش کرد تا من را به مرگ محکوم کند، زیرا فیس بوک با عدم انتشار محتوایی درباره پیامیر مسلمانان که وی را آزرده بود ،مخالفت کرده بود.

وی در توضیح علت مخالفت خود چنین نوشته است: ما چنین موضعی گرفتیم، زیرا نظرات گوناگون – حتی اگر آنها گاهی آزاردهنده باشند – می توانند جهان را به مکانی بهتر و جالب تر مبدل کنند.

زاکربرگ افزوده است که فیس بوک در هر کشور تابع قوانین محلی است ولی هرگز به یک کشور یا گروه خاص از افراد اجازه نمی دهد تا به افراد دیکته کنند که آنها چه چیزی را می‌توانند در سراسر جهان به اشتراک بگذارند.

وی همچنین نوشته است: همانطور که من در مورد حملات دیروز نوشتم و به عنوان تجربه شخصی خودم با افراطی ها، این آن چیزی است که همه ما باید آن را رد کنیم. گروهی از تندروها تلاش دارند تا آرا و نظرات همگان را در سراسر جهان خاموش کنند. اما من اجازه نمی دهم چنین چیزی در فیس بوک اتفاق بیفتد و من متعهد به ایجاد خدماتی هستم که شما در آن بتوانید بدون ترس از خشونت صحبت کنید. زاکربرگ در ادامه با قربانیان حوادث فرانسه اظهار همدردی کرده است.

این اظهارات زاکربرگ با واکنش‌های متفاوتی مواجه شده است. از یک سو وی به علت سرزنش کل مردم پاکستان و نسبت دادن تندروی به آنها مورد انتقاد شدید عده ای از کاربران در این کشور قرار گرفته است. زاکربرگ در واکنش به این اظهارات مجبور به عقب نشینی شده و نوشته من می دانم اکثر پاکستانی ها مشابه افرادی که تلاش کرده اند من را به مرگ محکوم کنند، نیست.

برخی کاربران هم ادعاهای مدیر زاکربرگ در مورد دفاع از آزادی بیان را با همکاری وی با آژانس امنیت ملی آمریکا و جاسوسی از کاربران فیس بوک و نقض حریم شخصی آنها در تضاد دانسته‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  72