قیمت‌گذاری ۲۹۰ میلیارد تومانی سرخابی‌ها

سرانجام بعد از سال‌ها انتظار قیمت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به تایید هیات واگذاری رسید و زمان واگذاری دو باشگاه محبوب پایتخت تعیین شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا سیدجعفر سبحانی – مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی، از قیمت گذاری نهایی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در جلسه امروز هیات واگذاری خبر داد و گفت: در این جلسه قیمت 290 میلیارد تومانی برای هر دو باشگاه تعیین شد.

وی افزود: با تصویب اعضا مقرر شد که تا پایان دی ماه آگهی مزایده این دو باشگاه در روزنامه‌ها منتشر شده و در دهه سوم بهمن مزایده برگزار شود.

سبحانی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد 40 درصد از معامله به صورت نقدی و 60 درصد طی 2 سال در اقساط چهار تا شش ماهه واگذار شود.

به گفته مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی، 290 میلیارد تومان قیمت تعیین شده براساس برند، دارایی و بدهی باشگاه صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، با امضای صورتهای مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و قیمت‌گذاری دو باشگاه توسط کارشناسان و موسسات ارزشگذاری، سرانجام قیمت این دو باشگاه توسط هیات واگذاری تعیین و اعلام شد.

در جلسه گذشته هیات واگذاری که در نیمه آذر برگزار شد، ابهامات صورتهای مالی مانع از قیمت‌گذاری شد. اما در پایان آذر ماه ابهامات صورتهای مالی با امضای وزیر ورزش برطرف و شمارش معکوس برای واگذاری سرخابی‌های محبوب پایتخت آغاز شد.

در قیمت گذاری این دو باشگاه که مهم و حساس برانگیز است، قیمت‌گذاری برند و سهام توسط کارشناسان رسمی دادگستری، مرکز ارزش گذاری برند در داخل کشور و مرکز ارزش گذاری بین المللی برند صورت گرفت زیرا قیمت گذاری 40 میلیارد تومانی برند این دو باشگاه در سال های گذشته موجی از اعتراض را در بین هواداران سرخابی ها ایجاد کرد و مانع از واگذاری شد.

دارایی‌ این دو باشگاه، ورزشگاه‌های درفشی فر و مرغوبکار بوده و دارایی غیر پولی، برند و حق امتیاز را شامل می شود.همچنین بدهی‌های این دو باشگاه هم که مشکل اساسی در واگذاری آن ها است شامل سازمان‌ها، نهادها یا ورزشکاران می شود، بنابراین قیمت‌گذاری نهایی بر اساس قیمت برند، میزان دارایی و بدهی‌های معوقه انجام شده است و چون باشگاه ها سودآوری نداشته قیمت گذاری براساس ارزش روز خالص دارایی محاسبه می شود، یعنی در این محاسبه دارایی‌های شرکت از بدهی‌ها کسر و مورد محاسبه قرار می گیرد.

با این اتفاق انتظارت 10 ساله برای واگذاری سرخابی ها سرانجام امروز به سر رسید و طلسم واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بعد از مخالفت ها و موانع فراوان شکست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  4