۹۰ درصد افراد دقایق پیش از خواب را با تلفن همراه، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند

یک کارشناس IT گفت: اگر برای استقرار صنعت تلفن در کشور پنجاه سال زمان لازم بود، اکنون تلفن‌های هوشمند در کمتر از یک سال خود را تحمیل کرده‌اند و فرهنگ، برنامه‌ها و عواقبی که برای آنها آماده نیستیم را به همراه خود می‌آورند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس، شهاب جوانمردی در همایش توسعه بانکداری مجازی، اظهار داشت: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که بیش از 90 درصد از افراد تا آخرین دقایق پیش از خواب، وقت خود را با تلفن همراه، چک کردن ایمیل و یا شبکه های اجتماعی می گذرانند که به علت عدم آمادگی برای این تغییر و تحولات، در دو جایگاه قانونگذاری و مسائل اجتماعی به این مسائل فکر نشده و به دنبال ممانعت از آن هستیم.

مدیرعامل فناوری اطلاعات و ارتباطات فناپ با بیان اینکه شرکت های بزرگی چون IBM، سامسونگ و LG بر سیستم‌های همگرا تمرکز کرده‌اند، گفت: در ایران  بانک ها آنگونه که باید، از فرصت موبایل استفاده نمی‌کنند، این در حالی است که موبایل یک ابزار و پلت فرم نیست، بلکه نقشی مهم در آینده زندگی مردم دارد و باید نوع نگاه را گسترش دهیم.
این کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 30 درصد از هزینه‌های جاری بانک‌ها در حوزه IT روی مباحث امنیت، رایانش و پردازش ابری و BIG DATA صرف می‌شود.
وی گفت: در دنیا صنعت پرداخت را از حوزه بانکی جدا کرده‌اند و فضایی جدید و رگولاتوری متناسب با آن ایجاد شده است؛ این مسائل باعث شده استارتاپ های مختلفی به حوزه پرداخت الکترونیکی ورود کنند.
جوانمردی تصریح کرد: دنیای امروز آمادگی این همه مقررات را ندارد و فناوری‌ها زودتر از آنچه فکر می کنیم، به کشور ورود خواهند کرد، بنابراین نهادهای قانونگذار باید نگاهی فعالانه و سریع‌ نسبت به فناوری‌ها داشته باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  20  =  24