۷۰ درصد تسهیلات بانک کشاورزی در قالب وام‌های خرد پرداخت شده است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در دو دوره گذشته بیشترین حمایت را از بانک کشاورزی انجام داد و این حمایت‌ها ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روابط عمومی بانک کشاورزی، مهندس عباس رجایی در جلسه هم‌اندیشی مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره بانک کشاورزی با رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام مطلب فوق از تلاش مجموعه کارکنان این بانک برای خدمت به بخش کشاورزی تشکر کرد. وی با اشاره به سیاست‌ها و اولویت‌های بخش کشاورزی و ضرورت تداوم هماهنگی بانک کشاورزی با آن افزود: برای برداشتن گام‌های توسعه‌ای باید به این سیاست‌ها توجه کنیم و مدیرعامل بانک کشاورزی و تیم او نیز در این مسیر پیشگام خواهند بود. 

وی اضافه کرد: ما در مجلس، حوزه آب و کشاورزی را مطلوب می‌بینیم؛ ولی در بدنه اجرایی کشور نقص‌هایی وجود دارد.  رجایی با بیان اینکه انتظار داریم بانک کشاورزی همسو با برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و تامین امنیت غذایی مردم تداوم داشته باشد، تصریح کرد: محدودیت‌های این بانک را می‌دانیم، اما با همکاری مناسب می‌توان این محدودیت‌ها را رفع و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را دنبال کرد. رئیس کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه بخش کشاورزی هنوز در مرحله معیشتی- حمایتی قرار دارد و پس از گذشت 35 سال هنوز از این مرحله گذر نکرده است، متذکر شد: برطرف کردن فاصله بین کشاورزی حمایتی – معیشتی با کشاورزی اقتصادی – بهره‌ور به راهکارهایی همچون کشاورزی نوین، استفاده از فناوری روز، سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران، ایجاد ارزش افزوده و… نیازمند است. 

وی با اشاره به حجم 60 تا 70 درصدی سرمایه‌گذاری بانک کشاورزی در قالب وام‌های کوچک گفت: انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری‌ها به سوی سرمایه‌گذاری‌های بزرگ هدایت شود. رجایی با بیان اینکه چاره‌ای جز حرکت به این سمت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: زمینه‌های قانونی این کار نیز فراهم شده است و ایجاد شهرک‌های کشاورزی یکی از این کارها است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  40