یارانه دی ماه امشب واریز می‌شود

نهمین یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ساعت 24 امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اولین یارانه زمستان امسال چهل‌و‌هفتمین یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی است که در سال پنجم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به متقاضیان تعلق می گیرد.

با وجود این‌که قرار بود لیست یارانه‌بگیران بعد از ثبت نام مجدد در فروردین‌ماه امسال براساس بند (و) تبصره (21) قانون بودجه1393 غربالگری شود، اما تاکنون دولت به‌طور رسمی از حذف یارانه‌بگیران ثروتمند خبر نداده است.

این در حالی است که اخیرا رییس جمهور بار دیگر بر سختی حذف یارانه‌بگیران و شناسایی آنها تاکید کرد و از سویی دیگر وزیر کار باوجود اینکه اعلام کرد دولت در حال مطالعه و بررسی دهک‌های درآمدی بوده و موضوع حذف دهک‌های پردرآمد را در دست بررسی دارد، تاکید کرد که این کار نیاز به بررسی دقیق داشته و باید آثار و پیامدهای آن مورد بررسی قرار گیرد.

ربیعی همچنین از شناسایی دهک‌های پایین درآمدی خبر داد و گفت: از این پس حمایت‌های دولت در قالب هدفمندی یارانه‌ها از محل شناسایی دهک‌های پایین صورت خواهد گرفت.

براین اساس به نظر می رسد که رویکرد دولت بیشتر به سمت شناسایی اقشارکم درآمد و حمایت یارانه‌ای بیشتر از آنهاست.

بنابراین گزارش با توجه به گزارش‌های منتشره از عملکرد اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها این گونه برآورد می‌شود که اکنون بیش از 75 میلیون نفر متقاضی دریافت یارانه نقدی در لیست هدفمندی یارانه‌ها قرار داشته و هزینه دولت در هر ماه برای پرداخت یارانه‌های نقدی به حدود 3500 میلیارد تومان می‌رسد.

بنابر اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه نقدی دی‌ماه به روال ماه‌های گذشته ساعت 24 امشب یکشنبه (21 ماه جاری) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =