بازار در قبضه کیت‌کت‌ها

اندروید کیت کت که در اکتبر 2013 عرضه شد، اخیرا به این آمار دست یافته است. به طوریکه سهم کیت کت در ماه گذشته 33.9 درصد، ماه قبل‌تر 30.2 درصد و در اوایل سپتامبر 25 درصد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا به نقل از سی‌نت، سازندگان گوشیهای اندرویدی و اپراتورها در حال ارائه نسخه اندروید کیت‌کت به گوشیهای بیشتری در بازار هستند، اما خبری از اندروید لولی پوپ نیست.

 

گوگل در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که 39.1 درصد سهم بازار گوشیهای اندرویدی به نسخه 4.4 کیت کت اختصاص دارد. مشخصا این آمار بیانگر گوشی‌هایی است که طی هفت روز منتهی به پنجم ژانویه به پلی استور گوگل مراجعه کرده‌اند.

 

اندروید کیت کت که در اکتبر 2013 عرضه شد، اخیرا به این آمار دست یافته است. به طوریکه سهم کیت کت در ماه گذشته 33.9 درصد، ماه قبل‌تر 30.2 درصد و در اوایل سپتامبر 25 درصد بود.

 

این خبر خوشی برای کاربرانی است که منتظر دریافت کیت کت هستند. اما سرنوشت آن دسته از کاربرانی که در انتظار دریافت نسخه لولی پوپ هستند چه می‌شود؟ گوگل در نسخه لولی پوپ یک طراحی جدید با انیمیشن‌های تازه و دیگر جلوه‌های بصری را ارائه داده است.

 

اندروید لولی پوپ یا نسخه پنج این سیستم عامل حتی در فهرست آمار نسخه‌های موجود در بازار قرار نگرفته است. به طور مشخص هر نسخه‌ای که کمتر از 0.1 درصد بازار گوشیهای اندروید را به خود اختصاص دهد در این فهرست جای نخواهد گرفت و به معنای این است که سهم لولی پوپ کمتر از 0.1 درصد بوده است.

این درحالی است که کیت کت در ماه اول عرضه به بازار 1.1 درصد گوشی‌های بازار را به خود اختصاص داد.

نسخه لولی پوپ در سوم نوامبر عرضه شده است. بنابراین بیشتر از دو ماه از حضور آن در بازار گوشیهای اندرویدی می گذرد و این مدت فرصت کافی وجود داشته تا بیش از 0.1 درصد گوشیها را به خود اختصاص دهد اما در این میان چه اتفاقی رخ داده است.

برخی سازندگان گوشی تلفن همراه در حال عرضه اندروید 5 برای کاربران خود هستند. ال جی و موتورولا در حال عرضه این نسخه جدید به برخی از گوشیهای کلیدی خود هستند. سامسونگ عرضه لولی پوپ را برای برخی مناطق شروع کرده اما آمریکا را شامل نمی‌شود. شرکت سونی نیز وعده داده که نسخه اندروید 5 را در اوایل سال 2015 برای گوشیهای اکسپریا عرضه کند.

 

گوگل تازه‌ترین نسخه سیستم عامل خود را برای برخی گوشیهای نکسوس در ماه نوامبر عرضه کرد اما این عرضه کاربران کافی را شامل نمی‌شود. برای مثال کاربران تبلت نکسوس 7 سال 2013 هنوز اندروید لولی پوپ را دریافت نکرده‌اند و از کیت‌کت 4.4 استفاده می‌کنند.

 

گوگل همچنین مجبور شده که برخی از مشکلات فنی لولی پوپ را در گوشیهای نکسوس برطرف کند که به عرضه اندروید 5.0.1 و 5.0.2 منجر شده است. اما شاید بزرگترین مشکل لولی پوپ روند عرضه سیستم عامل اندروید باشد.

قبل از اینکه تازه ترین نسخه سیستم عامل گوگل بتواند به دست کاربران برسد، سازندگان گوشی موبایل باید آن را تست و با دستگاه خود سازگار کنند. آنگاه سیستم عامل وارد زنجیره اپراتورهای موبایلی می شود که آنها نیز باید سیستم عامل را آزمایش کنند. این روند باید در سرتاسر جهان و کشور به کشور صورت بگیرد.

 

از آنجایی که این فرآیند طولانی است گوگل معمولا نسخه جدید سیستم عامل خود را قبل از اینکه سیستم عامل قبلی به طور گسترده به دست کاربران برسد، آغاز می کند و این امر سازندگان گوشی تلفن همراه را دچار گرفتاری می کند.

اندروید آبنبات پاسیلی که در سال 2012 عرضه شد، هنوز بیشترین سهم گوشیهای اندرویدی را با 46 درصد اختیار دارد. در حالی که در ماه گذشته این آمار 48.7 درصد بود. اندروید بستنی ساندویچی و نان زنجبیلی نیز هنوز با 6.7 درصد و 7.8 درصد در بازار حضور دارند. در برخی موارد دستگاه‌های اندرویدی قدیمی تر قادر به ارتقا به نسخه‌های جدیدتر نیستند و با سیستم عامل قبلی باقی می‌مانند. گوگل هنوز درباره این موضوع اظهار نظر نکرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  ⁄  16  =