حکم اعدام رسول متوقف شد

رسول حلومی، جوانی که به جرم ارتکاب قتل در سال 88 در خرمشهر و با صدور حکم قصاص چندین بار تا پای چوبه دار رفته، همچنان در انتظار رهایی است و اکنون به گفته خانواده وی، حکم اعدام متوقف شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رسول حلومی، جوانی که به جرم ارتکاب قتل در سال 88 در خرمشهر و با صدور حکم قصاص چندین بار تا پای چوبه دار رفته، همچنان در انتظار رهایی است و اکنون به گفته خانواده وی، حکم اعدام متوقف شده است.

عبدالرضا حلومی، برادر رسول در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: بر اساس دادنامه​ای که از تهران به دادگستری اهواز رسیده، دستور رسیدگی دوباره به پرونده را داده​اند و حکم اعدام نیز متوقف شده است.

وی درباره علت توقف حکم، گفت: دلایل اولیاء دم و شواهد پرونده باید محکم​تر باشند. رسول در زمان حادثه زیر 18 سال سن داشته بنابراین طبق قانون نباید اعدام شود و تنها باید دیه پرداخت کند. همچنین پزشکی قانونی باید درباره علت اصلی مرگ مقتول و این‌که آیا با همان ضربه کشته شده یا ضربات دیگری هم به او وارد شده که موجب مرگ شده است، بررسی بیشتری انجام دهد.

حلومی افزود: همانطور که قبلا گفته​ایم دو نفر از شاهدانی که علیه رسول و به نفع خانواده مقتول در دادگاه شهادت داده بودند، در جمع بزرگان و ریش​سفیدان، شهادت خود را پس گرفتند و گفتند "ما فکر نمی​کردیم با شهادت ما کار رسول به اعدام برسد"، اما با این حال این افراد هنوز در محضر دادگاه حاضر نشده​اند. علاوه بر این از وکیل پرونده رسول درخواست کردیم دو نفری که در زمان درگیری از نزدیک شاهد ماجرا و مشغول جدا کردن دو طرف دعوا بودند، هم برای شهادت آنچه که حقیقت است به دادگاه احضار شوند.

وی ادامه داد: تا تکمیل تحقیقات و رسیدگی مجدد، قرار است دوم اسفندماه دوباره در دادگاه حاضر شویم تا نتیجه بررسی​ها اعلام شود. درباره پرداخت دیه 300 میلیونی هم تاکنون موفق نشدیم پول کامل را جمع‌آوری کنیم برخی موسسات قول مساعدت داده​اند لذا باید منتظر نتیجه دادگاه دوم اسفند باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

26  +    =  27