رعایت الزامات بانک مرکزی اولویت‌ اول پست بانک است

رعایت الزامات اعتباری بانک مرکزی بخصوص نرخ سپرده‌ها در شرایط کنونی، اولویت اول پست‌بانک ایران است و آرامش فعلی حاکم بر بازار و روند نزولی تورم نتیجه انضباط اعتباری و پیگیری بانک مرکزی می باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روابط‌عمومی پست‌بانک  دکتر غلامحسین صباغی عضو هیأت مدیره این بانک در جلسه کارگروه بررسی مسائل حوزه ICT استان همدان که با حضور دکتر براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا قیاسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان، عضو هیأت مدیره شرکت پست، مدیران پست، پست‌بانک، مخابرات، فناوری اطلاعات و تنی چند از مدیران مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی استان در محل استانداری برگزار شد ضمن بیان مطلب فوق گفت: علم، قدرت و ثروت سه‌رکن مهم توسعه است که خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، توسعه همه‌جانبه کشور با رعایت عدالت‌محوری مورد توجه جدی مسئولان قرارگرفته است.
وی تأکید کرد: ثروت در روستاها کمتر از شهرها نیست و آنچه باید مورد توجه قرارگیرد تجهیز منابع و مصرف آن به روش درست و در راستای اشتغال‌زایی و رونق تولید است.
صباغی با اشاره به معرفی پست‌بانک ایران در قانون برنامه ششم توسعه کشور بعنوان بانک تخصصی روستاها، انعقاد تفاهمنامه با مرکز توسعه مناطق روستائی و محروم ریاست جمهوری را گامی مؤثر و عملی در این زمینه دانست و اضافه کرد: با مشارکت این بانک، پرداخت تسهیلات در قالب وجوه اداره‌شده توسط دولت با هدف اشتغال‌زائی می‌تواند به خوبی محقق شود.
وی از مراکز علمی و دانشگاه‌های استان همدان درخواست کرد به منظور استفاده از فرصت‌ها و منابع موجود در طرح‌های توسعه‌ای مناطق روستائی مشارکت نمایند.
دکتر براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت حوزه ICT و عملکرد شرکت‌های وابسته وزارت در ادامه به وضعیت مطلوب زیرساخت‌های سخت‌افزاری IT و ICT استان همدان پرداخت و از عملکرد مدیران تقدیر کرد.
براری با اشاره به تصویب و اجرای عاملیت بانکی پست‌بانک ایران برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مهمترین اولویت این بانک را خدمت‌رسانی در مناطق محروم و روستائی بیان داشت و از برنامه‌ریزی صورت گرفته برای توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی در روستاها خبر داد.
وی‌تفاهمنامه پست‌بانک ایران با معاونت توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری را کلید توسعه و اشتغال‌زائی در مناطق روستائی دانست و خواستار انتقال منابع دهیاری‌های استان به دفاترخدمات بانکی روستائی این بانک شد.
همچنین رضا قیاسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان در این جلسه ضمن تقدیر از اهتمام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران مجموعه وابسته به این وزارت برای رفع موانع حوزه ICT استان، توجه مسئولان این وزارتخانه را نشانه برنامه‌ریزی و تلاش مناسب در این زمینه برشمرد.
بنابراین گزارش: دکتر صباغی پس از این جلسه از پست‌بانک شعبه مرکزی همدان، واحدهای ستادی و سایت شبکه مدیریت شعب استان بازدید و با حضور در جلسه شورای اداری استان در جمع مدیر، معاون، رؤسای گروه‌ها و دوایر ستادی و رؤسای شعب به تشریح نرخ جدید سود سپرده‌ها پرداخت و بر رعایت آن تأکید کرد.
وی تصریح نمود: رعایت نرخ‌های ابلاغی سود سپرده‌ها براساس بخشنامه بانک مرکزی موجب ثبات بازارهای پولی و مالی و تأمین مالی طرح‌های مولّد شده و به رشد اقتصادی مخصوصاً در بخش تولید نیز کمک می‌کند.
دکتر صباغی برتوجه هریک از کارکنان برای جذب حداکثری بازار حوزه ICT تأکید کرد و گفت: بازاریابی امروز صرفاً محدود به انتقال حساب‌ها نیست بلکه ورود و مشارکت در فرایند انجام کار نیز جزو بازاریابی است.
وی درپایان به سئوالات حاضران دراین جلسه پاسخ داد و از تلاش‌ و تعهد آنان در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های بانک تقدیر کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  −  29  =