مدیریت تراکنش مالی در IBM با پلتفرم FTM

حذف منافع حاشیه ای، هزینه های فزاینده سازگاری و چالش های دستیابی بو حفظ مشتریان و همچنین نیاز به اجرا و به کارگیری تکنولوژی های جدید و ارائه آن ها با روش ها و رویکردهای جدید، همگی نیازمند مدیریت نوین مالی هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از شاپرک حذف منافع حاشیه ای، هزینه های فزاینده سازگاری و چالش های دستیابی بو حفظ مشتریان و همچنین نیاز به اجرا و به کارگیری تکنولوژی های جدید و ارائه آن ها با روش ها و رویکردهای جدید، همگی نیازمند مدیریت نوین مالی هستند.

نقص این سیستم ها، شامل این حقیقت می شود که آن ها نمی توانند به صورت آنی عملیات را انجام دهند. حتی در کم ترین زمان نیز تراکنش ها انجام نمی شوند و زمانی که داده های زیادی تراکنش های انبوهی نیاز داشته باشند نیز انعطاف پذیری کامل را نخواهند داشت. علیرغم این نقص ها، سیستم های قدیمی تر به قدری خوب کار می کنند که جایگزین کردن آن ها منفعتی از نظر کسب و کار ندارد.

شرکت IBM در سال 2009 با مدیریت تراکنش های مالی (FTM)، پلت فرمی جایگزین ارائه کرد که برای کمک به مؤسسات مالی در حفظ منافع، سازگاری آن ها، رشد اقتصادی و سایر چالش ها طراحی شد.  پلت فرم FTM می تواند برای استفاده در محل های مورد نظر گواهینامه دریافت کند و قابلیت مدیریت آنی سیستم های پرداخت شرکتی، SWIFT، SEPA،ACH  و سیستم های پرداخت در انگلستان را نیز دارد.  ماژول ACH از پلت فرم FTM خدمات نقل و انتقالات و قراردادهای بدهی و اعتباری را به صورت کاملا P2P ارائه کرده و با NACHA در ایالات متحده سازگار است. معماری پلت فرم FTM انواع پرداخت ها را با مدلی همگرا پشتیبانی می کند و در عین حال که خدمات آن به صورت P2P می باشد؛ دارای کارآمدی های عملیاتی بسیاری است.

پلت فرم FTM برای مدیریت آنی و یا پردازش آنی طراحی شده و در ایالات متحده با 9000 تراکنش در ثانیه مورد ارزیابی قرار گرفته است. مدیریت یک شبکه جدید نیاز به تغییرات قوانین کسب و کار و قابل برنامه ریزی دارد. ممکن است با پردازش های آنی و یا تقریبا هم زمان نیز این کار انجام شود که پیش بینی می شود این هدف تا اواخر این دهه در ایالات متحده قابل دستیابی باشد. همچنین نقش گسترده تری برای ACH در نظر گرفته می شود تا پرداخت های موبایلی و کارت های بدهی نیز پوشش داده شود.
جیمز والیس، نائب رئیس صنعت پرداخت های جهانی، بخش سرویس های مالی در IBM

منبع:نیلسون ریپورت 1046

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1