دانمارک: تشکیل کشور فلسطین ضروری است

به نوشته روزنامه عکاظ، وزیر خارجه دانمارک گفت که کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده اند که تشکیل کشور فلسطین در کنار اسرائیل ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،واحدمرکزی خبر نوشت:

به نوشته روزنامه عکاظ، وزیر خارجه دانمارک گفت که کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده اند که تشکیل کشور فلسطین در کنار اسرائیل ضروری است.

این روزنامه چاپ عربستان در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم عهود مکرم نوشت: مارتین لیدگارد وزیر خارجه دانمارک در گفت و گوی ویژه با این روزنامه در پاسخ به پرسش اول مبنی بر این که روابط دانمارک را با عربستان چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت:ما به توسعه روابط با عربستان به عنوان بزرگترین کشور منطقه خلیج فارس و کشوری که در روند رویدادهای منطقه از وزنه سیاسی و راهبردی برخوردار است، اهمیت زیادی می دهیم. با این کشور در زمینه تروریسم، که چالش مهم کشورهای منطقه و اتحادیه اروپا محسوب می شود، همکاری داریم. علاوه بر این، با عربستان روابط پارلمانی و نیز تجاری داریم.

وزیر خارجه دانمارک در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که پیشنهاد پادشاه عربستان را مبنی بر لزوم تشکیل اتحادیه خلیج فارس چگونه ارزیابی می کنید، گفت : بدون شک این موضوع بسیار مهم است به ویژه در این مرحله که منطقه شاید همگرایی قابل توجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و مصر است و اقداماتی که عربستان برای تحقق آشتی بین قاهره و دوحه انجام داد، همگی به اهمیت تشکیل اتحادیه خلیج فارس اشاره دارد.

لیدگارد در ادامه مصاحبه در پاسخ به این پرسش که دیدگاه شما درباره پدیده تروریسم چیست و چگونه می توان با آن در سطح جهان مقابله کرد؟ گفت ما از آغاز حضورمان را در ائتلاف بین المللی برای مبارزه با تروریسم داعش اعلام کردیم زیرا به این نتیجه رسیده این که مقابله با تروریسم و افراط گرایی نیازمند متحد کردن تلاش ها و تلاش بیشتر است. بدون شک سازمان داعش یک تهدید بین المللی و امنیتی برای کشورهای همسایه عراق و جامعه جهانی قلمداد می شود. ما در دانمارک برنامه هایی را برای مهار کردن جوانان اصولگرا و جلوگیری از سفر آنان برای شرکت در جنگ در کنار این سازمان های تروریستی تدوین کرده ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دیدگاه مشخصی درمورد تلاش ها برای حل فاجعه سوریه دارد؟ گفت ما معتقدیم که باید برای تشکیل یک دولت قوی در سوریه بدون حضور اسد تلاش کرد و در این دولت همه طرف های مبرا از افراط گرایی و تروریسم حضور داشته باشند.

وزیر خارجه دانمارک درباره رویکرد فلسطینیان برای تشکیل کشور مستقل و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل گفت کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده اند که تشکیل کشور فلسطین در کنار اسرائیل ضروری است و پارلمان اروپا به اعلام کشور فلسطین در چارچوب اقدام دیپلماتیک برای تحقق روند صلح فراگیر رای داد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  −    =  97