مدیران ایرانی در موبایل بانکینگ تعلل کردند/ شعبه محوری محکوم به شکست است

مبدع موبایل بانک استرالیا :

مدیران ایرانی علاقه خاصی به مهاجرت به سیستم‌های موبایل بانکینگ دارند اما به عقیده من کمی دیر اقدام کرده و باید بسترهای آن را تاکنون پیاده‌سازی می‌کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، آمیخته شدن فناوری با سیستم مالی را چشم‌انداز اصلی بانکداری در دهه پیش رو دانست و اظهار کرد: تا پیش از خلق moven کسی گمان نمی‌کرد بشود از صفر تا صد سیستم بانکی را با چنین هزینه پایینی و تنها از طریق اپلیکیشنی بر روی موبایل مشترکان ارائه کرد.

وی عنوان کرد: بدیع بودن حرکت ما منجر به این شده که بانک‌های بسیاری درصدد دریافت مجوز تکنولوژی ما باشند اما با این حال ما همچنان جلوتر هستیم و هر کاری هم که بخواهند انجام دهند به پای شرکت ما که سابقه طولانی‌تری دارد، نمی‌رسند.

مجری برنامه رادیویی شکست بانک‌ها (Breakin Banks) معتقد است صنعت بانکداری باید به سمت موبایل مهاجرت کند در غیر این صورت هزینه‌های سر بار و امکان تبدیل سود به سرمایه‌شان، تنگناهای بسیاری برای آنها ایجاد می‌کند.

کینگ خاطر نشان کرد: مدیران بانکی ایرانی همچنان تأکید صحبت‌هایشان روی شعب و دفاتر است در حالیکه شعب عامل منفی برای بانک‌ها است یا خواهد شد؛ شعب ناکارآمدی بسیاری در تبدیل سود به سرمایه دارند و این موضوع را با کسب‌وکار جدید خود ثابت کردیم.

او تصریح کرد: حجم تراکنش‌های موبایل بانکینگ تا سال 2017 از تراکنش‌های سنتی سبقت می‌گیرد؛ پرداخت آنی و احراز هویت دستورهای پرداخت که شناسایی طرف معامله را برعهده دارد از جمله پارامترهایی خواهد بود که مورد نظر مشتریان عرصه فناوری اطلاعات است و بانک‌ها راهی جز مهاجرت به سمت موبایل بانکینگ ندارند.

مدیر عامل مووِن درباره تجربه شخصی از راه‌اندازی چنین بانکی که در جیب مشتریان است، عنوان کرد: من یک مبدع هستم و با کار خود نشان دادم که بانک‌ها می‌توانند مزیت‌های رقابتی بیشتری داشته باشند و اکنون به صراحت می‌گویم اگر بانک‌ها همچنان دنبال شعبه هستند و ثبت‌نام حساب‌های خود را به شکل کاغذی انجام می‌دهند، تا سه سال دیگر محکوم به شکست هستند.

وی گفت: کشورهای آسیایی و آفریقایی بیش از سایر ممالک دنبال راه‌اندازی و پیاده‌سازی بسترهای ارتباطی نوین هستند زیرا هزینه‌های بانکداری سنتی مزیت کسب درآمدی خاصی برای آنها ندارد و ترجیح می‌دهند با روی آوردن به سمت بسترهای نوین، تنها هزینه نگهداری را متقبل شوند و از هزینه‌های سر بار خود بکاهند.

کینگ در پایان گفت: موبال بانکینگ دیر یا زود در ایران هم راه‌اندازی خواهد شد و آنطور که به من گفته‌اند مدیران این صنعت علاقه خاصی به روادید جدید ارتباطات بانکی دارند که البته شاید از یک منظر با توجه به فعالیت‌های ما، دیر عمل کرده باشند اما با این حال راه اجتناب ناپذیری برای حیات آینده بانک‌هاست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄    =  45