تجمع دهها هزار کُرد در مرز کوبانی

ده‌ها هزار شهروند کرد در مرز با کوبانی حضور به هم رسانده و با تشکیل زنجیره بزرگ انسانی، مقاومت کوبانی را تحسین کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم،آزادسازی شهر کوبانی(عین العرب) و بیرون راندن تروریست‌های تکفیری داعش از این شهر کُردنشین موجی از شادی را در میان کردهای سراسر جهان ایجاد کرده است.

ده‌ها هزار شهروند کرد شمال کردستان در روستاهای «مهسر و مسین‌تر» در مرز با کوبانی حضور به هم رسانده و با تشکیل زنجیره بزرگ انسانی، مقاومت کوبانی را تحسین کردند.

در گردهمایی بزرگ روستای مسین‌تر، کردها تا نقطه صفر مرزی راهپیمایی کردند و درحالی که دست یکدیگر را گرفتند، با سردادن شعار و هلهله، از مدافعان کوبانی تقدیر کردند.

زنجیره انسانی امروز از روستای مهسر تا روستای مسین‌تر در مرز با کوبانی امتداد یافت.

ده‌ها هزار نفر گردهم آمده و پس از یک دقیقه سکوت به احترام جانباختگان آزادسازی کوبانی، شعار زنده باد مقاومت کوبانی، ‌سردادند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی ترکیه روز سه شنبه در منطقه سروش در جنوب ترکیه برای جلوگیری از هرگونه عبور افراد به شهر کوبانی وارد عمل شدند. این تدابیر نیروهای امنیتی ترکیه یک روز پس از اعلام پیروزی نیروهای کرد بر تکفیری‌های داعش اعلام می‌شود.

رسانه‌های ترکیه گزارش دادند کردهای ترکیه که به دعوت حزب دموکراتیک مردم (طرفدار کرد‌ها) تجمع کرده بودند شعارهایی به نفع واحدهای دفاع خلق کرد سر می‌دادند که نیروهای پلیس از گاز اشک آور و ماشین‌های آب پاش علیه آنها استفاده کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

83  ⁄  83  =