۳.۳ میلیون از ۲.۵میلیارد تراکنش موبایلی مربوط به پرداخت است

در نیمه اول سال ثبت شد:

در 6 ماه نخست امسال 3.4 میلیارد تراکنش در شبکه پرداخت کشور صورت گرفته است که 600 میلیون آن بر بستر موبایل بوده است. این عدد به معنای ماهانه 100 میلیون و روزانه 3.33میلیون تراکنش پرداخت موبایلی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،دکتر حمیدرضا نیکوفر قائم مقام مدیرعامل همراه اول و رئیس هیأت مدیره جیرینگ، که در پنل تخصصی «چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت» سخن می گفت با اشاره به سابقه طولانی همکاری بانکها و شرکت های مخابراتی در برهه های مختلف اظهار داشت: همواره بانکها مشتری مخابرات و مخابرات هم از بزرگترین مشتریان بانکها بوده است.

وی که سخنرانی خود را با عنوان «چرخه نوآوری در پرداخت خرد، محرک ها و موانع حضور تلفن همراه در صنعت پرداخت» ارائه می کرد با بیان اینکه سال 2000 میلادی فناوری نسل 3 در دنیا راه اندازی شده است، تأکید کرد تأخیر در عرضه سرویس های باند پهن، کشورمان را از مزایای فراوان آن محروم کرده است.

نیکوفر تصریح کرد: ما دیگر نمی توانیم فناوری موبایل را نادیده بگیریم، زیرا موبایل فراگیرترین شبکه دنیا است. هم اکنون 7.3 میلیارد ارتباط موبایلی در جهان وجود دارد که 3.6 میلیارد آن مشترک منحصر بفرد (یونیک) هستند.

قائم مقام همراه اول با اشاره به ویژگی های خاص اپراتور اول تلفن همراه کشور بیان داشت: ما هم اکنون بیش از 96 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش داریم. تمامی شهرها و 86 درصد روستاهای کشور و اغلب جاده های اصلی و فرعی تحت پوشش شبکه همراه اول است که این ویژگی ها فرصت بسیاری برای مردم ایجاد می کند.

نیکوفر گفت: در سال 2013 میلادی، حدود 1.5 میلیارد اسمارت فون(تلفن هوشمند) در جهان وجود داشته که پیش بینی می شود این تعداد به 2.8 میلیارد در سال 2017 برسد. اسمارت فون ها قابلیت های بسیاری دارند که می تواند در حوزه پرداخت که مشتریان بانکها و تلفن همراه یکی می شوند، خود را نشان دهد.

وی افزود: شبکه ای با این فراگیری دیگر فقط برای صحبت کردن نیست، بلکه تحولی در حال وقوع است که روی آن به سمت مشتری است. در 6 ماه نخست امسال 3.4 میلیارد تراکنش در شبکه پرداخت کشور صورت گرفته است که 600 میلیون آن بر بستر موبایل بوده است. ما در همراه اول روزانه 2.5 میلیارد تراکنش مختلف را مدیریت می کنیم که از این پس بسیاری از این تراکنش ها در حوزه پرداخت خواهد بود.

قائم مقام مدیرعامل همراه اول با اشاره به همکاری 2 ساله این اپراتور با بانکها تصریح کرد: حاصل همکاری ما با بانکها دستاوردهای خوبی از جمله «همبانک» جیرینگ است. در زمینه پرداخت موبایلی هم استعدادهای خوبی در کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود تا سال 2015 میلادی بیش از 60 میلیارد دلار در خاورمیانه پرداخت موبایلی صورت بگیرد، اظهار داشت: در افق 1404 می خواهیم کشور اول منطقه باشیم که با وضع موجود از این نظر خیلی عقب هستیم. چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت که روز دوشنبه 6 بهمن ماه در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد آغاز شده، سه شنبه 7 بهمن ماه به کار خود پایان داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

57  −    =  47