ارائه کنندگان POSهای موبایلی بر انعطاف پذیری و سادگی تمرکز دارند/همه می خواهند متمایز باشند

گزارشی درباره همایش بزرگ خرده فروشی در نیویورک

نه تنها ارائه کنندگانی که نام های برجسته دارند، بلکه شرکت های کوچکتر و با شهرت کمتر نیز در این صحنه بازی به رقابت پرداخته اند. هر شرکتی سعی می کند در این رقابت متمایز ظاهر شود./بسیاری از مدیران حاضر در نمایشگاه مهاجرت به EMV را به عنوان دلیلی برای کوتاه بودن مهلت زمانی شرکت ها در ارتقاء سیستم های آن ها اعلام کردند./اناسونیک، یکی از آخرین شرکت هایی است که در بازار mPOS وارد شده است و با محصول Toughpad FZ-R1 جای خود را در این عرصه باز کرد. این شرکت، دستگاه مذکور را به عنوان اولین نوع خودش با ویژگی های: تبلت همه کاره، هفت اینچی، ویندوز 8.1 برای خرده فروشی ها عرضه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،هر مدیر بخش خرده فروشی با پرسه زدن در فضای نمایشگاه عظیم فدراسیون ملی خرده فروشی در شهر نیویورک، تمایلی برای استفاده از پایانه های فروش موبایلی برای فروش کالاهای خود پیدا می کند.

نه تنها ارائه کنندگانی که نام های برجسته دارند، بلکه شرکت های کوچکتر و با شهرت کمتر نیز در این صحنه بازی به رقابت پرداخته اند. هر شرکتی سعی می کند در این رقابت متمایز ظاهر شود.

اما تامین کنندگان POSهای موبایلی، در مصاحبه با خبرگزاری Mobile Payments Today درباره این رویداد؛ همگی موافق بودند که نیاز به ایجاد محیطی بهینه برای تعامل بهتر خرده فروشان با مشتریان خود، وجود دارد. پس از آن، سؤالی که برای خرده فروشام به وجود می آید این است که چگونه تامین کننده خدمات POS موبایلی انتخاب کنند.

سودمندی

ماریانا جانسون، مدیر بخش محصولات و نوآوری ها در شرکت الون (Elavon) به موبایل پیمنتز تودی گفت : « این که هر تامین کننده چگونه خود را متمایز می کند، برای من در حوزه سهولت در استفاده از خدمات اهمیت دارد. من معتقدم اگر برقراری سهولت در استفاده از خدمات فاکتوری است که در رقابت فعلی برنده را متمایز می کند.»

شرکت الون، یکی از شرکت های تولید کننده نوآوری های  mPOS ها یا ( POS های موبایلی) می باشد. دفتر مرکزی این شرکت در آتلانتا واقع شده و برای تامین سیستم های mPOS برای کسب و کارهای کوچک و متوسط به برنامه شرکای Verizon پیوسته است. شرکت Talech که یک تامین کننده نرم افزار است نیز در این برنامه همکاری می کند.

جانسون در این باره گفت: «برنامه های وفاداری به مشتریان ما در پایانه تعامل با مصرف کننده یکپارچه شده و بنابراین، چه در محصولات فروش درون اپلیکیشنی و چه در فروشگاه، ارزشی که با خرید محصول بدست می آورید، دقیقا همان جا قرار دارد. ما یک پلتفرم تحلیل نیز داریم که شما می توانید آن را بر روی تبلت ها مشاهده کرده و به سادگی در بخش های تجاری  و کمپین های بازاریابی اجرا کنید. در حال حاضر آن ها همه این تحلیل ها را برای ایجاد کسب و کار جدید خود در اختیار دارند.»

مدیران شرکت ها به ویژگی های قابل افزودن به این پایانه ها نظیر برنامه های وفاداری مشتری و هم چنین مدیریت موجودی توجه می کنند و این افزونه ها را روشی می دانند که هر تامین کننده می تواند خود را با آن متمایز کند. اما در مورد تجربه مشتریان در فروشگاه چه تفاوت و تاثیری می پذیرد؟

انعطاف پذیری

موبایل پیمنتز تودی، با مدیرانی با تخصص خرده فروشی که تمایل به تعامل بهتر و به روش های جدیدتر با مشتریان دارند مصاحبه کرد. این ایده که خرید را در همان لحظه ای انجام دهید که مشتری تصمیم می گیرد، مثلا در مورد کالایی مانند یخچال، شاید فرصت تغییر تصمیم به مشتری ندهد و این موجب می شود آن ها تصمیم بگیرند که به عقب برگردند و از روش های قدیمی استفاده کنند.

هم پاناسونیک و هم پی پال، در صحبت های خود در این نمایشگاه، بر موضوع انعطاف پذیری تاکید داشتند.

پاناسونیک، یکی از آخرین شرکت هایی است که در بازار mPOS وارد شده است و با محصول Toughpad FZ-R1 جای خود را در این عرصه باز کرد. این شرکت، دستگاه مذکور را به عنوان اولین نوع خودش با ویژگی های: تبلت همه کاره، هفت اینچی، ویندوز 8.1 برای خرده فروشی ها عرضه کرد. این تبلت دارای اسکنر تراشه EMV بوده و نیازی به قطعه جدیدی ندارد. هم چنین اسکنر بارکد، اسکنر نوار مغناطیسی و هم چنین توانایی پذیرش NFC را نیز برای پرداخت های موبایلی فراهم کرده و کلیه این امکانات را به لطف آنتن ایجاد کننده فضای اطراف دستگاه برقرار کرده است.

با وجود گزینه های بسیاری که برای خرده فروشگان وجود دارد، کدام ارائه کننده واقعا از دیگران برتر است؟

بسیاری از مدیرانی که با موبایل پیمنتز تودی مصاحبه داشتند، مهاجرت به EMV را به عنوان دلیلی برای کوتاه بودن مهلت زمانی شرکت ها در ارتقاء سیستم های آن ها اعلام کردند. جانسون در این باره گفت: «من معتقدم آن چه شما با بعضی از تامین کننده ها مشاهده می کنید، این است که آن ها می دانند چه می کنند و بعضی ها هنوز انعطاف لازم را ندارند و نمی توانند خود را در این مسیر حفظ کنند و در حال سقوط اند و من معتقدم فقط تعداد کمی برنده باقی می ماند و تعداد کمی قادر به ادامه مسیر نوآوری ها خواهند بود و خرده فروشی ها گزینه های محدودتری خواهند داشت.»

نمایشگاه سالانه(NRF (National Retail Federation با نام مستعار «نمایش بزرگ خرده فروشی» از سالها پیش به صورت سالانه در نیویورک برپا می شود. رویدادهای مهم صنعت در این برنامه چهار روزه به نمایش گذشته شده و در حقیقت محلی برای حضور متخصصین صنعت خرده فروشی از سراسر دنیا و تجربه همه چیز به صورت خرد است. این برنامه از 17 ام تا 20 ام ژانویه سال جاری در نیویورک برگزار شد و جلساتی با موضوعات موفقیت کسب  وکارهای خرده فروشی با حضور پیشروان این صنعت را در برداشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1