طلای جهانی به ۱۲۴۳ دلار در هر اونس رسید

در حالی که نگرانی ها از آینده یونان در حوزه یورو موجب افزایش جذابیت بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز برای دومین جلسه متوالی با رشد همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها از آینده یونان در حوزه یورو و افت شاخص های جهانی موجب افزایش جذابیت بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز برای دومین جلسه متوالی با رشد همراه بود.
قیمت هر اونس طلا پس از رشد نیم درصدی در روز دوشنبه، امروز با 3 دلار افزایش به 1243 دلار و 5 سنت رسید. قیمت فلز زرد در هفته گذشته به 1228 دلار و 25 سنت رسید که پایین ترین رقم در 3 هفته گذشته بود.
همزمان با افزایش نگرانی ها از احتمال خروج یونان از یورو و افزایش تنش ها در اوکراین، که به اشتهای ریسک پذیری و ارزش شاخص ها در بازارهای بورس آسیب زده، قیمت طلا با افزایش همراه بوده است.
جیسون کریسولاف تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «با توجه به نگرانی های کنونی در مورد یونان و احتمال نکول این کشور در پرداخت بدهی هایش، و همچنین بحران اوکراین، طلا ممکن است تقویت شود.»
در حالی که الکسیس تسیپراس، نخست وزیر یونان موضعی سرسختانه در قبال بدهی های این کشور اتخاذ کرده، احتمال خروج یونان از حوزه یورو قوت گرفته است. تسیپراس تاکید کرده که کشورش بسته کمک مالی مرتبط با اصلاحات اقتصادی را تمدید نخواهد کرد.
ژان کلود جانکرد، رئیس کمیسیون اروپایی هشدار داده که یونان نباید انتظار داشته باشد حوزه یورو در مقابل درخواست های تسیپراس زانو بزند. با بالا گرفتن این جنگ لفظی، بازارهای مالی دچار آشفتگی شده و امریکا و کانادا خواستار خویشتنداری و مصالحه دو طرف شده اند.
بازارهای همچنین در حال رصد کردن تحولات اوکراین هستند. سخنان روز دوشنبه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نشان داد که وی منتظر نتایج مذاکرات عالی رتبه در مورد اوکراین است و پس از آن در مورد مسلح کردن دولت کیف تصمیم گیری خواهد کرد.
دیگر عامل افزایش قیمت طلا، کاهش ارزش دلار بود که شاخص آن در برابر ارزهای جهانی اندکی کاهش داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1