کمک یک میلیون دلاری ژاپن برای دریاچه ارومیه

واحد مرکزی خبر – دولت ژاپن ، یک میلیون دلار برای احیای دریاچه ارومیه به برنامه توسعه ملل متحد اهدا کرد .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سرپرست حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت : این کمک مالی به عنوان برنامه ای جدید به طرح حفاظت از تالاب های ایران افزوده شد ؛ این طرح با همکاری برنامه توسعه ملل متحد و سازمان حفاظت محیط زیست ایران در حال اجرا است . اضافه گردید.

آراسته افزود: این کمک مالی ، توسعه بیشتر طرح « احیای دریاچه ارومیه » را با الگوسازی مشارکت جوامع محلی در فعالیت های کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی گونه های در معرض خطر فراهم می سازد .

وی اضافه کرد: احیای دریاچه ارومیه از طریق ارتقای کشاورزی پایدار و کاهش میزان مصرف آب بخش کشاورزی حاشیه دریاچه و جوامع محلی به کمک روشی به نام « مدیریت جامع مشارکتی » انجام خواهد شد.

آراسته گفت : این روش باعث کاهش 35 درصدی مصرف آب کشاورزی خواهد شد و این مقدار آب صرفه جویی شده به دریاچه ارومیه باز خواهد گشت و به احیای آن کمک خواهد کرد ؛ در عین حال این طرح به کاهش میزان مصرف کودهای شیمیایی کمک و پایداری زیست محیطی را بیش از پیش تضمین خواهد کرد.

وی افزود : این طرح در ابتدا در 41 روستای حاشیه دریاچه ارومیه با مجموع مساحتی برابر با 30 هزار هکتار آغاز شد که کمک مالی جدید 32 روستای دیگر را با مساحتی معادل 24 هزار هکتار تحت پوشش قرار می دهد.

این دومین کمک مالی دولت ژاپن به دفتر توسعه ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران است .

سال گذشته نیز این کشور مبلغ یک میلیون دلار برای احیای این دریاچه به برنامه توسعه ملل متحد اهدا کرده بود .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  ⁄  8  =