رسایی: پول گرفتن کاندیداها در انتخابات امری متداول است

حجت الاسلام «حمید رسایی» در جمع خبرنگاران با بیان این که تا این لحظه شکواییه ای درباره دریافت پول توسط 170 نماینده مجلس هفتم از محمدرضا رحیمی به کمیسیون اصل نود نرسیده است، اظهار داشت: وظیفه کمیسیون اصل نود رسیدگی به طرز کار دستگاه ها است اما این مورد چیزی نیست که این کمیسیون بخواهد به آن رسیدگی کند بلکه وظیفه قوه قضاییه رسیدگی به آن است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که پول گرفتن کاندیداها از افراد مختلف در انتخابات امری متداول است، گفت: هر کسی که مرتکب خطایی شده باید قوه قضاییه به پرونده وی رسیدگی کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «حمید رسایی» در جمع خبرنگاران با بیان این که تا این لحظه شکواییه ای درباره دریافت پول توسط 170 نماینده مجلس هفتم از محمدرضا رحیمی به کمیسیون اصل نود نرسیده است، اظهار داشت: وظیفه کمیسیون اصل نود رسیدگی به طرز کار دستگاه ها است اما این مورد چیزی نیست که این کمیسیون بخواهد به آن رسیدگی کند بلکه وظیفه قوه قضاییه رسیدگی به آن است.

وی گفت: درخواست ما نیز این است که دستگاه قضا با حساسیت و توجه ویژه به این موضوع رسیدگی کند اما کمک گرفتن در ایام انتخابات امری رایج و متداول است البته در صورت عمل مجرمانه باید با آن برخورد شود.

نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: اگر این کمک ها از منابع ناسالم جذب شده باشد یا در قبال توقعاتی باشد، تشخیص با قاضی است که باید به آن رسیدگی کند.

رسایی افزود: کاندیداهایی که چنین ارتباطی را با رحیمی برقرار کرده اند یا کسانی که در انتخابات مجلس این کار را کرده اند آن هم از هر جناح سیاسی که دارای این شائبه است، باید به آن رسیدگی شود.

رسایی تصریح کرد: البته در برخی مواقع برخی افراد واسطه جذب این پول ها می شوند و مبالغ میلیاردی می گیرند اما همه این مطلب به حساب ستاد انتخاباتی ریخته نمی شود و بخشی از آن را فرد واسطه به صورت خرج های متفرقه هزینه می کند که این موارد هم وجود دارد و بنده، شخصا هیچ مبلغی را به این شکل قبول نمی کنم و آن را در شان نماینده نمی دانم.

وی همچنین درباره اعترافات جیسون رضاییان خبرنگار واشنگتن پست نیز گفت: من از اظهارنظرهای یک مقام آمریکایی که گفته بود جیسون رضاییان 200 روز در ایران بدون دادگاه بازداشت است، تعجب می کنم.

این نماینده مجلس افزود: اگر مقامات آمریکایی اعترافات جیسون رضاییان را در خصوص فعالیت هایی که در ایران داشته و اعترافاتی که درباره جاسوسی هایی که برای ضربه زدن به ملت ایران داشته ببینند که خواسته ما از صدا و سیما این است که این اعترافات حتما منتشر و در اختیار عموم قرار گیرد، آن موقع می فهمند که وی کار خلافی انجام داده است و چه اقداماتی را در طول این مدت کرده است.

رسایی با طرح این پرسش که باید دید چه کسی از وی حمایت کرده تا توانسته در قالب خبرنگار واشنگتن پست از مراکز حساس جمهوری اسلامی بازدید کند هر چند بعد از این بازدیدها گزارش های نیمه مثبتی را در این روزنامه به چاپ می رسانده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: اما هدف اصلی این بازدیدها نگارش گزارش نبوده بلکه طراحی و برنامه ریزی برای فشار بیشتر به صنایع کشورمان در حوزه های مختلف بوده است و ما منتظریم جیسون رضاییان مطالبی را که خودش اعتراف کرده و بسیار مهم است از صدا و سیما پخش شود.
منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  4  =