حمله به حجاب تاکتیک افراطیون برای کسب آرای بیشتر!

ممنوعیت حجاب در دانشگاه‌های فرانسه از سرگرفته شده و عده‌ای از سیاستمداران خواستار قوانین سخت‌تر در مورد حجاب در دانشگاه‌ها شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود نوشت:

*جمهوری اسلامی

* مقتدی صدر به یاسر حبیب، عنصر فتنه‌انگیز ساکن انگلیس و حامیان وی هشدار داد. سید مقتدی صدر، در پاسخ به سوالی که طرفدارانش درباره فتنه‌انگیزی‌های این فرد با سوءاستفاده از نام اهل‌البیت و با تبلیغات تفرقه‌افکنانه رسانه ماهواره‌ای به عمل می‌آورد، اقدامات یاسر الحبیب را باعث مخدوش شدن چهره مذهب دانست و نوشت: «کارهای طایفه‌گرایانه او که بدون علم، هدایت و اذن، و نیز بدون هیچ مانعی انجام می‌شود، آتش تفرقه را در بین امت مشتعل می‌نماید». وی ادامه داد: «برخود فرض می‌دانم که پرداختن به این قضیه را از اولویت‌های کاری خود قرار دهم؛ بویژه پس از آنکه فهمیدم یاسر الحبیب هر کس که پاسخش را می‌دهد یا سعی در آشکار نمودن حقایق او دارد را تهدید می‌نماید». مقتدی صدر سپس جریانی که این عنصر فتنه‌گر، خود را وابسته به آن معرفی می‌کند را مخاطب قرار داد و نوشت: «به عنوان قدم اول، از آل شیرازی یکی از این دو امر را خواهانم: یا «از این شخص برائت بجویند»؛ و یا «نسبت به اقداماتی که ما در برابر فعالیت‌های تفرقه‌انگیز او انجام خواهیم داد، عکس‌العمل منفی نشان ندهند». این جریان تفرقه‌افکن، از حمایت‌های سید صادق شیرازی که در قم ساکن است برخوردار می‌باشد.

* ممنوعیت حجاب در دانشگاه‌های فرانسه از سرگرفته شده و عده‌ای از سیاستمداران خواستار قوانین سخت‌تر در مورد حجاب در دانشگاه‌ها شده‌اند. جان بوئن، استاد انسان شناسی و کارشناس مطالعات اسلام، می‌گوید: این یک حرکت سیاسی برای سرازیر کردن آراء به سمت جبهه ملی (راست افراطی) در انتخابات آتی است. بحث‌ها در مورد حجاب اسلامی اخیراً پس از چندین مورد حمله لفظی به دانشجویان مسلمان در دانشگاه‌ها شدت گرفته است و گفته می‌شود شدت این بحث‌ها به انتخابات فرانسه مربوط است. حزب سیاسی نیکولاس سارکوزی، رئیس‌جمهور سابق فرانسه موسوم به «اتحاد برای جنبش مردمی» هفته گذشته از محدودیت بیشتر نمادهای دینی در اماکن عمومی فرانسه از جمله ممنوعیت حجاب در دانشگاه‌ها سخن گفت. مدتی قبل حجاب در مدارس دولتی ابتدایی و متوسطه ممنوع شده بود. ماریان لوپن، رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی که با شعار «فرانسوی در اولویت قرار می‌گیرد» فعالیت دارد، نیز از این مسئله برای جلب آرای بیشتر استفاده می‌کند.

* منابع امنیتی فرانسه می‌گویند در این کشور 60 مسجد تحت کنترل سلفی‌هاست. ایستگاه رادیویی «RTL» در این گزارش که به نقل از یک یادداشت از مقام‌های امنیتی فرانسه منتشر کرده بود، از افزایش تعداد این مساجد در فرانسه خبر داد. این رادیو در ادامه گزارش خود می‌افزاید: سلفی‌ها برداشتی خشن از اسلام دارند و آموزه‌های اسلامی را به انحراف کشانده‌اند؛ تعداد آنها در سراسر خاک فرانسه 5 هزار نفر است و این تعداد افزایش 10 برابری را نسبت به 10 سال گذشته نشان می‌دهد. پدیده سلفی‌گری علاوه بر شهرهای بزرگ، شهرهای دیگری همچون ویترول آلس و برست را در برگرفته است. در همه این مساجد، ائمه جماعات میانه‌رو توسط گروهی از جوانان آشوب‌طلب، ساقط شده و اختیار مساجد به دست گروه‌های افراطی افتاده است. منطقه «ایل دوفرانس» دارای 23مسجد سلفی است که در آن اسلام رادیکال تبلیغ می‌شود. همچنین در منطقه لیون 22 مسجد و در مارسی 13 مسجد متعلق به سلفی‌هاست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  72