کلاهبرداری از طریق حملات فیشینگ

‌پلیس فتا تشریح کرد

فیشینگ یکی از رایج ‌ترین روش‌های کلاهبرداری دربین هکرها و مجرمان سایبری است که به منظور سرقت شناسه‌های کاربری، گذرواژه‌ها و در موارد حرفه‌ای‌ تر اطلاعات بانکی کاربران انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سرهنگ "کوره بلاغی" رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت ، فیشینگ یکی از رایج ‌ترین روش‌های کلاهبرداری دربین هکرها و مجرمان سایبری است که به منظور سرقت شناسه‌های کاربری، گذرواژه‌ها و در موارد حرفه‌ای‌ تر اطلاعات بانکی کاربران انجام می‌شود.

وی ادامه داد : سرقت اطلاعات محرمانه به کمک Phishing بیشتر با ارسال ایمیل‌ها انجام می شود. در این روش کلاهبرداران کاربر را به یک وب سایت جعلی که شباهت بسیاری با وب سایت های قانونی دارند هدایت می کند. سپس کاربر با وارد کردن اطلاعات حساب کاربری و یا کارت اعتباری در فرم ارائه شده اقدام به ورود و یا پرداخت از طریق وبسایت مذکور می کند. در همین جاست که اطلاعات محرمانه کاربر به سرقت می رود.

سرهنگ "کوره بلاغی " برای جلوگیری از حقه های فیشینگ و همچنین محفوظ ماندن ازاین تهدید سایبری به شهروندان توصیه نمود:

– در مورد ایمیل های ناخواسته ای که از شما اطلاعات شخصی تان را درخواست می کنند، محتاط باشید و فرم هایی را که در ایمیل ها فرستاده می شوند، پر نکنید

-برای شناسایی یک ایمیل مطمئن تنها به موضوع و آدرس ایمیل ارسالی اکتفا نکنید. بنابراین برای آنکه بررسی کنید ایمیل دریافتی معتبر و قانونی است، باشرکتی که گمان می کنید ایمیل را ارسال کرده است، تماس بگیرید .

– به جای آنکه روی لینک موجود در ایمیل ناخواسته کلیک کنید، مستقیماٌ به وبسایت رسمی مراجعه کنید.

-توجه کنید که اغلب این پیام‌ها شامل خطاهای نگارشی یا املایی می‌باشند که طبیعتا ً کاربران باکمی دقت می‌توانند متوجه آن‌ها شوند.

– برای پرداخت از طریق درگاهای بانک از پروتکل امنیتی SSL که نشانه آن Https می باشد استفاده نمایید.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی در خاتمه از هموطنان خواست تا توصیه های پلیس را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف وموارد مشکوک در فضای سایبر نظیر کلاهبرداری های اینترنتی، جعل عنوان، وبسایت های جعلی، سایت هایی بامحتوای مجرمانه ومغایر باشئونات اسلامی و … مراتب را با ارائه مستندات مربوطه ازطریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما ، گزارش دهند.
منبع:
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

95  −  87  =