پاسخ «دی.ان.ای» زوج اصفهانی را به پسرشان نرساند

همزمان با اعلام گزارش پزشکی قانونی مشخص شد زوج اصفهانی که 11 سال قبل فرزندشان در مشهد ربوده شده بود، همچنان باید چشم‌انتظار یافتن فرزند خود باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، شناسایی پسر سیزده ساله ای در چابهار که شباهت های زیادی به فرزند این زوج داشت آنها را به یافتن کودکشان امیدوار کرده بود، اما آزمایش «دی.ان.ای» این موضوع را رد کرد.

روزهای پایانی مرداد سال 82 زوج اصفهانی همراه فرزندان خود خانه شان را به قصد زیارت بارگاه امام رضا(ع) ترک کردند. پس از یک هفته و زمانی که قصد خروج از مهمانپذیر و بازگشت به خانه شان را داشتند ناگهان پسرشان، علی که در آن زمان دو ساله بود به خیابان رفت و ناپدید شد.

آنها همه جا را گشتند، اما موفق به یافتن وی نشدند تا این که مردی که در همسایگی مهمانپذیر مغازه ای داشت، ادعا کرد دو زن را دیده که علی را همراه خود برده اند.

این خانواده با حضور در پلیس آگاهی مشهد ماجرای ربوده شدن فرزندشان را اطلاع دادند و از آن موقع جستجو برای دستگیری آدم ربا ها و یافتن پسر خردسال آغاز شد تا این که اوایل دی امسال ماموران شهرستان چابهار پسر خردسالی را شناسایی کردند که شباهت زیادی به علی داشت.

زن بلوچی که از این کودک نگهداری می کرد، در جریان تحقیقات گفت: 11 سال قبل این کودک را در مشهد از زنی گرفتم و در این مدت مثل فرزند خودم از او مراقبت کردم.

بنابراین برای این زن قرار قانونی صادر و پسر نوجوان نیز تحویل بهزیستی شد. این در حالی بود که زوج اصفهانی که احتمال می دادند این پسر فرزندشان باشد تصمیم گرفتند از طریق آزمایش «دی. ان. ای» نسبت این کودک را با خود مشخص کنند.

با توجه به این که نتیجه این آزمایش طولانی بود با چاپ درخواست این خانواده از مسئولان پزشکی قانونی برای تسریع در روند اعلام نتیجه آزمایش دی. ان. ای در روزنامه جام جم، رییس سازمان پزشکی قانونی کشور دستور داد تا روند رسیدگی به پرونده پزشکی آنها تسریع شود.

بنابراین با هماهنگی لازم این کار از طریق پزشکی قانونی استان خراسان رضوی انجام شد و با گذشت دو ماه از انجام این آزمایش روز گذشته پزشکان قانونی استان خراسان رضوی نظر دادند علی فرزند زوج اصفهانی نیست و او با این خانواده هیچ نسبتی ندارد.

با مشخص شدن این موضوع آخرین بارقه های امید برای وصل آنها به یکدیگر رنگ باخت. علی چشم انتظار والدین واقعی اش ماند و این زوج همچنان چشم انتظار پسر گمشده شان هستند.

با اعلام گزارش پزشکی قانونی باید قاضی پرونده درخصوص سرنوشت پسر سیزده ساله و سرپرستی او تصمیم گیری کند. علی درحال حاضر تحت نظر مددکاران بهزیستی مشهد است و از جواب آزمایش دی. ان. ای اطلاعی ندارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄  16  =