تسهیلات ۲۰میلیونی به‌جای وام ازدواج

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی بودجه سال آینده همچنین نرخ شماره‌گذاری، نقل و انتقال و تعویض پلاک خودروهای بالای 50 میلیون تومانی 100 هزار تومان و کمتر از آن را 50 هزار تومان تعیین کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از روزنامه ایران، با تصویب مجلس، در سال آینده زوج‌های مشمول دریافت وام ازدواج می‌توانند به‌ جای دریافت وام به صورت نقدی، از تسهیلات فروش اقساطی استفاده کنند طبق مصوبه زوج‌های مشمول دریافت وام ازدواج می‌توانند به‌جای دریافت وام به‌صورت نقدی از تسهیلات فروش اقساطی که برای هریک از زوجین 10 میلیون تومان است استفاده کنند تسهیلات مزبور توسط تولید‌کنندگان و فروشندگان متقاضی که عرضه‌کننده کالاهای بادوام داخلی هستند، ارائه می‌شود و بانک‌ها صرفاً پرداخت اقساط را تقبل می‌کنند
نمایندگان مجلس در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 94 روز گذشته چند مصوبه مهم داشتند که پرداخت تسهیلات 20 میلیونی به زوج‌ها به‌جای وام ازدواج مهم‌ترین این مصوبات بود. با تصویب مجلس، در سال آینده زوج‌های مشمول دریافت وام ازدواج می‌توانند به‌ جای دریافت وام به صورت نقدی، از تسهیلات فروش اقساطی استفاده کنند. طبق مصوبه زوج‌های مشمول دریافت وام ازدواج می‌توانند به‌جای دریافت وام به‌صورت نقدی از تسهیلات فروش اقساطی که برای هریک از زوجین 10 میلیون تومان است استفاده کنند.
تسهیلات مزبور توسط تولید‌کنندگان و فروشندگان متقاضی که عرضه‌کننده کالاهای بادوام داخلی هستند، ارائه می‌شود و بانک‌ها صرفاً پرداخت اقساط را تقبل می‌کنند. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظفند با درخواست فروشنده پس از اخذ تضمین‌های لازم از زوجین، پرداخت اقساط را تقبل کنند. همچنین طبق این تبصره مصوب شد، خریدار موظف به پرداخت اقساط به بانک است و بانک عامل، پرداخت اقساط را در سررسیدهای مذکور در قرارداد برای فروشنده (یا فروشندگان) تضمین می‌کند.
افزایش نرخ تعویض پلاک خودرو
نمایندگان مجلس در ادامه بررسی بودجه سال آینده همچنین نرخ شماره‌گذاری، نقل و انتقال و تعویض پلاک خودروهای بالای 50 میلیون تومانی 100 هزار تومان و کمتر از آن را 50 هزار تومان تعیین کردند.
بر این اساس به نیروی انتظامی اجازه داده می‌شود، بابت شماره‌گذاری خودروها اعم از نو شماره، نقل و انتقال و تعویض پلاک خودروهایی که ارزش آنها به قیمت رسمی یا کارشناسی توسط مراجع ذیربط بیش از 50 میلیون تومان است 100 هزار تومان و کمتر از 50 میلیون تومان را 50 هزار تومان دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.
دولت مخالف این مصوبه مجلس است. فرهاد دژپسند نماینده دولت ضمن مخالفت با این موضوع تصریح کرد: اساساً قرار بود لایحه بودجه بدون تبصره باشد اما در مجلس تبصره‌ها پیشنهاد می‌شود و ادامه دارد به همین دلیل نظام بودجه‌ریزی با مشکل مواجه است و آن را تغییر می‌دهد به همین دلیل با این موضوع مخالفیم.
بازگشت تبصره تخفیف بهای بلیت هواپیما برای فرزندان شهدا
با موافقت نمایندگان برای بررسی بیشتر، تبصره تخفیف بهای بلیت هواپیما برای فرزندان شهدا و جانبازان به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.
بر این اساس، دولت مکلف است 50 درصد تخفیف بهای بلیت هواپیما برای فرزندان، والدین و همسران شهدا و جانبازان 25 درصد به بالا با اولویت نوبت‌دهی در تمامی خطوط هواپیمایی را منظور کند. همچنین نماینده دولت با این تبصره الحاقی مخالفت کرد. بر این اساس، این تبصره نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون بازگشت.
اختصاص 2 هزار میلیارد ریال از منابع قرض‌الحسنه به امور دیه و کمک به زندانیان
در ادامه بررسی لایحه بودجه نمایندگان مجلس تصویب کردند: 2 هزار میلیارد ریال از منابع قرض‌الحسنه به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند اختصاص یابد. بر این اساس مبلغ 2 هزار میلیارد ریال از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها در اختیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند قرار می‌گیرد. نماینده دولت نیز با این موضوع مخالف بود و کمیسیون تلفیق با ‌آن موافقت داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  8