کرار سوژه عادل فردوسی پور شد

عادل فردوسی‌پور در برنامه نود درمورد محرومیت کرار و تعویق ناگهانی محرومیت او برای بازی گسترش فولاد – استقلال صحبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،تشدید محرومیت کرار جاسم موضوعی بود که عادل فردوسی‌پور در برنامه خود به آن توجه ویژه‌ای کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عادل فردوسی‌پور در برنامه نود درمورد محرومیت کرار و تعویق ناگهانی محرومیت او برای بازی گسترش فولاد – استقلال صحبت کرد. او احمدرضا براتی کارشناس حقوقی را روی خط آورد. براتی در مورد ماجری پرونده محرومیت کرار جاسم گفت: «اولا اینکه ما فهمیدیم که این مسائل که به نبی نسبت داده می شد درست نبود چون در زمانی که ایشان در فدراسیون نیستند هم این اتفاق رخ داد.

پرونده کرار سه مرحله داشت که هر سه تصمیم کمیته انضباطی مشکل دار بود. رای اولیه که صادر شد همان طور که خود کمیته انضباطی هم متوجه شد از حیث ماده مورد استناد اشتباه بود. چون او به دلیل اعتراض به داور اخراج شده بود و او باید با همین موضوع محروم می‌شد. اما این رای قطعی بود و تجدید نظر خواهی که از طرف باشگاه استقلال صورت گرفت هم قابل استناد نبود. دادگاه جاسم کرار اعتراض به داور و خروج از زمین مسابقه بود و میلیون ها نفر آن را دیدند. بنابراین چیزی نبود که پنهان مانده باشد. نه طرح نظرخواهی ویژه درست بود نه قبول آن. این رای باید بلافاصله اجرا می ‌شد.»

او ادامه داد: «شما که رای را صادر کرده‌اید چطور جلوی اجرای آن را گرفته‌اید؟ رای اول اشتباه بود. نقض رای قطعی هم اشتباه بود. کاری که کمیته انضباطی می‌توانست بکند این بود که با توجه به ماده 42 آیین نامه انضباطی یک رای اصلاحی صادر کنند و ماده مورد استناد را اصلاح کنند. رای کرار 9 روز معطل مانده. در آیین نامه انضباطی ما نوآوری صورت گرفته که گفته اند کمیته استیناف می‌تواند رای را عوض کند. اما این یک استثنا است و نمی‌توانیم آن را به همه مسائل ارتباط بدهیم. بنابراین کمیته انضباطی حق نداشته اختیار کمیته استیناف را برای خودش قائل شود و این کار را انجام دهد. همان طور که آن بخشش اجحاف در حق تیم‌های دیگر بود، اضافه شدن آن هم اجحاف در حق استقلال بود.»

پس از او، محسن بزرگی معاون حقوقی و انضباطی باشگاه استقلال روی خط آمد و گفت: «ما اعتراض داریم به این رای. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در اثر ازدحام پرونده ها و کثرت موضوعاتی که کمیته باید بررسی کند با یک کم دقتی مواجه شده است. باشگاه استقلال مخدوش بودن رای محرومیت کرار جاسم را به حق تذکر داد ولی متاسفانه تشدید این حکم این شائبه را به ذهن تبادر می‌کند که اعضای کمیته انضباطی از تذکر باشگاه استقلال ناراحت شده اند. آن‌ها با تشدید این حکم به طور غیر مستقیم این پیام را دادند که باشگاه‌ها بخش انضباطی خود را تعطیل کنند تا کسی دیگر پیگیر این موضوعات نشود. در موضوع کرار جاسم چند بی دقتی مهم صورت گرفته است. تاکید می‌کنم بی دقتی تا باعث تکدر خاطر نشود و لجبازی‌هایی ایجاد شود.»

بزرگی گفت: «اولین بی دقتی کمیته انضباطی استناد به بند دو ماده 67 آیین نامه انضباطی بود که اعتراض علنی به داور است در کنفرانس‌های خبری. اصلا ربطی به ماجرای کرار پیدا نمی‌کرد. دومین بی دقتی رسیدگی ماهیتی به تجدید نظر خواهی باشگاه استقلال بود. مگر باشگاه استقلال در این مورد محروم شده بود کمیته انضباطی ورود کرد؟ قاعده این است که محکوم علیه می‌تواند به حکم صادر شده اعتراض کند. بنابراین کمیته انضباطی باید درخواست ما را رد می‌کرد. سومین اشتباه کمیته انضباطی نقض قاعده اصلاح رای به ضرر معترض است. ما یک قاعده ای داریم به قاعده منع تشدید مجازات. اگر متخلف بداند که اگر تجدید نظر خواهی کند ممکن است تشدید می‌شود در اعمال حق خودش دچار تردید می‌شود.»
عادل فردوسی پور قصد داشت با اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی هم تماس برقرار کند که حسن زاده تماس های برنامه نود را بی پاسخ گذاشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  +    =  31