فروشگاه های اینترنتی چه کمکی به اقتصاد ایران می کنند؟

برخی بر این باورند زندگی های پرترافیک امروزه و رشد روزافزون تجارت الکترونیک، باعث می شود مسافت مسیرها و گشتن در خیابان ها کمتر باشد و استقبال از این فروشگاه ها بیشتر شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،روزنامه هفت صبح نوشت: در برخی از این سایت ها اطلاعات کلی و جزیی محصولات ذکر شده است، برخی هم امکان تبادل نظر میان خریداران را فراهم کرده اند تا مشتریان بتوانند محصول خود را دقیق تر بخرند.

اینکحه خرید از فروشگاه های معمولی به صرفه تر است یا فروشگاه های اینترنتی؛ بسته به میزان دقت مشتری و نوع محصول دارد. طی سال های اخیر تعداد فروشگاه های اینترنتی رو به افزایش بوده و در برخی موارد استقبال خوبی داشتند و مشتریان هم خرید اینترنتی را به حضور در بازار ترجیح داده اند.

* فروشگاه های اینترنتی چه کمکی به اقتصاد ایران می کنند؟

فضای فراهم شده طی سال های اخیر به گونه ای شده است تا چنین فروشگاه هایی بتوانند در اقتصاد کشور فعالیت خود را آغاز کنند که در برخی موارد مزایایی هم داشتند. اصلی ترین مزیت آن اهش زمان معامله و هزینه مشتریان است. کاهش حمل پول نقد، افزایش امنیت در معامله و صرف کمترین زمان از جمله مزایای دیگر خریدهای اینترنتی است.

* برای خرید اینترنتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

مشتریان با حضور در فروشگاه های اینترنتی به واسطه آشنا شدن کامل با محصولات موجود کار آسانی را برای خرید دارند اما باید در انتخاب نوع محصول دقت لازم را داشته باشند و به ضمانت نامه و نحوه تحویل و پشتیبانی محصول هم توجه داشته باشند.

* هدف فروشگاه های اینترنتی از عرضه محصولات چیست؟

پیش از این جایی برای نقد و بررسی تخصصی لوازم خانگی در کشور کم بوده و این فروشگاه ها می توانند با ایجاد بستری مناسب، تولیدکنندگان، تامین کنندگان، مصرف کنندگان و متخصصین فنی را گرد هم آورند.

همچنین برخی بر این باورندکه بستر تخصصی جهته ارائه خدمات تبلیغاتی و تخصصی و رقابتی جهت محصولات خانگی در کشور نداریم و حال این فروشگاه ها می توانند با ایجاد این بستر جهت تولیدکنندگان و تامین کنندگان امکان ارائه همه این خدمات را به صورت یکجا و در بستر رقابتی فراهم کنند.

بنابراین در بستر تجارت الکترونیک نیز یکی از اهداف فروش کالا به صورت اینترنتی در بخش تخصصی لوازم خانگی و دیجیتال در جهت تامین نیاز مشتریان است.

* عمر فروشگاه های اینترنتی چند سال است؟

شاید از اولین سال های ورود اینترنت و فراگیر شدن آن، افرادی بودند که به فکر کسب درآمد از این طریق افتادند. برخی موفق به کسب درآمدهای کلان شدند اما طرح و برنامه برخی هم شکست خورد.

حدود چهار سال از عمر برخی از این فروشگاه ها می گذرد و مشتریان زیادی هم جذب آن شده اند، به گونه ای که برخی از این فروشگاه ها به عنوان مرجع قیمت شناخته می شوند.

در برخی از این سایت ها اطلاعات کلی و جزیی محصولات ذکر شده است، برخی هم امکان تبادل نظر میان خریداران را فراهم کرده اند تا مشتریان بتوانند محصول خود را دقیق تر بخرند.

از طرف دیگر کلیه تولیدکنندگان و تامین کنندگان می توانند از امکانات این سایت ها جهت معرفی محصولات خود و هرگونه ارائه مطالب مفید اعم از فیلم و عکس و مطلب و راهنمایی جهت محصولات خود به صورت کاملا رایگان استفاده کرده و آنها را در اختیار مشتریان قرار دهند.

* مزایای خرید از فروشگاه های اینترنتی چیست؟

خرید از فروشگاه های اینترنتی و تنوع محصولات باعث می شود تا تفاوت فنی و کیفیتی محصولات به وضوح در این سایت ها به نمایش گذاشته شود و مشتریان بتوانند همانند بازار عادی با محصولات متنوع روبرو شوند و قدرت انتخاب داشته باشند.

گاهی هم مشتریان در بازار با کالاهای قاچاق و غیرگارانتی یا حتی با گارانتی متفرقه مواجه می شوند که برخی از این فروشگاه ها گارانتی محصول و ضمانت نامه محصول را هم هنگام خرید اینترنتی می دهند.

برخی بر این باورند زندگی های پرترافیک امروزه و رشد روزافزون تجارت الکترونیک، باعث می شود مسافت مسیرها و گشتن در خیابان ها کمتر باشد و استقبال از این فروشگاه ها بیشتر شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  +    =  33