دادگاه آمریکا ۱۰ بانک را به دلیل تقلب در قیمت گذاری طلا بازرسی می کند

وزارت دادگستری آمریکا و کمیسیون معاملات کالای فیوچرز اعلام کرده اند تحقیقاتی را در راستای بررسی نحوه قیمت گذاری طلا و دستکاری و تقلب در این زمینه از حداقل 10 بانک در لندن انجام خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  فارس به نقل از رویترز، وال استریت ژورنال اعلام کرد وزارت دادگستری آمریکا و همچنین کمیسیون معاملات کالای فیوچرز، تحقیقاتی را از 10 بانک حاضر در بورس فلزات گرانبهای لندن در مورد بروز تقلب در قیمت گذاری فلزات ارزشمند آغاز خواهند کرد.

بنا به این گزارش، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که بازرسان این وزارتخانه تحقیقاتی را در زمینه نحوه قیمتگذاری طلا، نقره، پلاتین و پالادیم و احتمال وقوع تقلب در آن در بازار لندن انجام خواهد داد.

کمیسیون معاملات کالای فیوچرز نیز تحقیقاتی مدنی را در این زمینه آغاز خواهد کرد.

این بازرسی و تحقیقات شامل بانک های HSBC، نوا اسکوتیا، بارکلی، کردیت سوئیس، داچ آلمان، گولدمن سکز، جی پی مورگان چیس، سوسیته جنراله، استاندارد، و UBS می شود.

بنا به گفته بانک HSBC، پیشتر کمیسیون معاملات کالای فیوچرز احضاریه ای را برای این بانک آمریکایی در زمینه ارائه اسناد فرآیند قیمت گذاری فلزات گران بها ارسال کرده است.

از زمان برملا شدن رسوایی دستکاری نرخ های بهره لیبور در سال 2012، تحقیق در زمینه فعالیت های موجود در بازار فلزات گران بها افزایش یافته است.

نام بانک HSBC در کنار برخی دیگر از بانک ها در شکایتی که سال گذشته در دادگاه های آمریکا طرح شده است به چشم می خورد.

این شکایت بانک ها را متهم کرده است که در زمینه قیمت گذاری روزانه طلا که در هر روز  دوبار صورت می گیرد تقلب کرده و توطئه می کنند.

برخی از فعالان بازار طلا اعلام کرده اند از این اقدام بانک ها در دستکاری قیمت گذاری روزانه طلا ضربه خورده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  ⁄    =  6