فروش ۲۲ هزار میلیارد دلار خرده فروشی های جهانی در سال ۲۰۱۴/ بالغ ۵۵ درصد از خرده فروشی ها در چین و ایالات متحده

کشورهای چین و ایالات متحده، پیشروانی جهانی از نظرتجارت الکترونیک هستندوپیش بینی می شود این دو کشور درمجموع 55 درصد از خرده فروشی های جهان درسال رابه خود اختصاص دهند/در 5 سال آینده، انتظار می رود این رقم افزایش یابد وکشور چین پیشرو جهانی تجارت الکترونیک شود./ این اولین پیش بینی جهانی بازار خرده فروشی و تجارت الکترونیک خرده فروشی در سراسر جهان است و به این منظور 22 کشور مورد مطالعه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، eMarketer نوشت بر اساس برآوردها، درسال 2014،خرده فروشان  22 هزار میلیارد فروش جهانی داشته اند که از این رقم 1.3 هزار میلیارد آن توسط کشور چین و ایالات متحده انجام شده است.

براساس آمار و ارقام اخیر  این رقم 5.5 درصد افزایش نشان میدهد و به 28.3 هزار میلیارد دلار می رسد. مرکز تحقیقاتی مذکور اذعان داشت: این اولین پیش بینی جهانی بازار خرده فروشی و تجارت الکترونیک خرده فروشی در سراسر جهان است و به این منظور 22 کشور مورد مطالعه قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است:« در سال 2014، در حوزه خرید کالاها و خدمات در خرده فروشی های آنلاین، تجارت الکترونیکی 5.9 درصد از حجم خرید در بازار جهانی و معادل با 1.316 هزار میلیارددلار را به خود اختصاص داده است. پیش بینی می شود تا سال 2018، این سهم به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده وبه 8.8 درصد برسد.تجارت الکترونیکی در سطح خرده فروشی تنها درصدی از خریدهای درون فروشگاهی را به خوداختصاص خواهد داد و تا آن زمان ، حجم خریدهای درون فروشگاهی به حدود 2.5 هزار میلیارد دلارخواهد رسید.»

از نظرتجارت الکترونیکی،کشورهای چین و ایالات متحده، پیشروانی جهانی هستندوپیش بینی می شود این دو کشور درمجموع 55 درصد از خرده فروشی های جهان درسال رابه خود اختصاص دهند.در 5 سال آینده، انتظار می رود این رقم افزایش یابد وکشور چین پیشرو جهانی تجارت الکترونیک شود.

دراین گزارش آمده است:«کشورچین تا سال 2018، درخرده فروشی ازطریق تجارت الکترونیکی به مرز هزار میلیارد دلارخواهد رسید و بیش از40درصد از سهم فروش جهانی را به خود اختصاص می دهد.ایالات متحده نیز هم چنان جایگاه دوم خود در بازار جهانی خرده فروشی به صورت تجارت الکترونیکی را حفظ می کند و در مجموع درحدود 500 میلیارد دلار فروش خواهد داشت.درحالی که انگلستان یک چهارم از این ارقام را به خود اختصاص می دهد و در مقام سوم این رتبه بندی قرار می گیرد. »

تجارت الکترونیکی درایالات متحده درحال رشد است.با این حال آمار و ارقام eMarketer نشان دهنده رقابت خریدهای درون فروشگاهی باتجارت الکترونیکی می باشد و مشاهده می شود که درایالات متحده مصرف کنندگان هم چنان طرفدارخریدهای درون فروشگاهی می باشند. اکثر مصرف کنندگان کالاهایی را به صورت آنلاین خریداری می کنند اما هنوز ترجیح  می دهند وجه خود را در فروشگاه های سنتی  مصرف کنند.

هم چنین در این گزارش مشاهده می شود : « در سال جاری در حدود 63 درصد از جمعیت ایالات متحده حداقل یک خرید دیجیتالی انجام داده اند و فقط 6.5 درصد از خرده فروشی های ایالات متحده تراکنش های اینترنتی داشته اند و این ارقام تا سال 2018 به میزان 8.9 درصد افزایش خواهد یافت. به بیانی دیگر، اکثر مصرف کنندگان ایالات متحده خریدهای آنلاین انجام می دهند اما از هر 11 دلار بیش از 10 دلار در فروشگاه های سنتی خرج می شود.

تجارت الکترونیک در چین و انگلستان در مقایسه با ایالات متحده، افزایش بیشتری داشته و درصد قابل توجهی از خرده فروشی های این کشورها آنلاین هستند. پیش بینی ها حاکی از آن است که در آمار مربوط به سال 2014، تجارت الکترونیکی در انگلستان 11.6 درصد از کل فروش خرده فروشی ها را تشکیل می دهد. این تقریبا 3 درصد از آمار کشور چین (8.3 ) بیشتر است. در کشور چین، در سال 2014، مصرف کنندگانی که حداقل یک بار در سال، خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام داده اند 27.5 درصد از جمعیت چین هستند. در حالی که بیش از 10 درصد از خرید های خرده فروشی از طریق اینترنت انجام شده اند. این بدان معناست که در کشور چین همان گروه از خریداران آنلاین اغلب خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می دهند.»

منبع فارسی:جویا

منبع اصلی : http://www.pymnts.com

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  +    =  33