مسیر کند شبکه ملی اطلاعات به دلیل محدودیت‌ مالی

سال چهارم از برنامه توسعه کشور را سپری کردیم و طرح مذکور به دلیل محدودیت‌های منابع مالی کند پیش می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس علی‌اصغر انصاری ظهر امروز در همایش «امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات» با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت شبکه ملی اطلاعات از تکالیف قانون برنامه پنجم توسعه کشور اظهار کرد: سال چهارم از برنامه توسعه کشور را سپری کردیم و طرح مذکور به دلیل محدودیت‌های منابع مالی کند پیش می‌رود.

وی از تسریع در ایجاد شبکه ملی اطلاعات از سال 92 در کشور خبر داد و افزود: شرکت ارتباطات بخش زیرساخت‌ها را به عهده دارد ضمن اینکه اپراتورهای ارتباطی پروژه‌های بزرگی را در دست اجرا دارند.

انصاری با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌ها در سال 94 به ثمر می‌نشیند، تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات نیازمندی‌های مردم در بخش بهبود کسب و کار و بخش دولتی را فراهم می‌کند و پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات بر امن‌سازی در این شبکه تاکید کرد و گفت: انتقال میزبانی به داخل کشور، تنظیم مسیریابی‌ها به گونه‌ای که مسیریابی ترافیک در داخل کشور انجام شود و … از جمله الزام‌های شورای عالی فضای مجازی است.

وی با اشاره به تکالیف شبکه ملی اطلاعات، خاطرنشان کرد: اتصال دستگاه‌های دولتی به شبکه ملی اطلاعات به‌خوبی در حال انجام است.

انصاری از فراهم شدن اتصال تمام دستگاه‌های نیازمند و 60 درصد از مردم به شبکه ملی اطلاعات در سال 94 در کشور خبر داد و یادآور شد: شبکه ملی اطلاعات به صورت مستقل است ضمن اینکه با اینترنت تعامل کرده و خدمات اینترنتی داخلی را پشتیبانی می‌کند.

معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات، تحمل‌پذیری و پایداری در مقابل آسیب‌ها و تهدیدهای بیگانه را مهم خواند و گفت: بستر نسبی امن‌سازی را می‌توانیم در شبکه ملی اطلاعات داشته باشیم.

منبع:فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  −    =  55