قیمت جهانی طلا اندکی افزایش یافت

خبرگزاری رویترز اعلام کرد، قیمت جهانی طلا امروز اندکی افزایش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا از رویترز، با این همه، گمانه زنی ها در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا، افزایش قیمت طلا در روز جاری را محدود کرد و نگذاشت به رکورد 2 هفته ای که دیروز در ساعات میان روزی بدان دست یافته بود، برسد.

دیروز قیمت طلا در بازار لندن در ساعات میان روزی، به دنبال تصمیم بانک مرکزی چین برای کاهش نرخ بهره، به رکورد 1223.20 دلار در هر اونس افزایش یافت که بیشترین قیمت در 2 هفته اخیر محسوب می شود.

قیمت تحویل فوری طلا روز سه شنبه در ساعت 06:19 به وقت گرینویچ در بازار لندن 0.2 درصد افزایش یافت و به 1209.60 دلار در هر اونس رسید.

در بازار کامکس نیویورک نیز قیمت طلا برای تحویل در ماه آوریل (فروردین) امروز در ساعت یادشده با 0.1 درصد افزایش به 1209.70 دلار در هر اونس رسید.

مارک تو رییس بخش تحقیقات گروه مالی وینگ فانگ هنگ گنگ، گفت: به رغم اینکه نظر بیشتر مردم در مورد زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا مرتب در حال تغییر است، این نگرانی وجود دارد که این اقدام در سال جاری جامه عمل بپوشد.

وی افزود: در کوتاه مدت قیمت طلا بین یکهزار و 180 تا یکهزار و 220 دلار در هر اونس خواهد بود و انتظار می رود تقاضای چین و هند (خریداران اصلی طلا در جهان) نیز آن قدری نباشد که منجر به افزایش قیمت طلا از این محدوده شود.

در ماه فوریه (12 بهمن تا 9 اسفند) قیمت جهانی طلا به دلیل پیش بینی افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، بیشترین کاهش خود در 5 ماه گذشته را تجربه کرد.

بانک مرکزی آمریکا قرار است به دلیل بهبود نسبی اقتصاد این کشور، برای نخستین بار از سال 2006 ، اقدام به افزایش نرخ بهره نماید.

منبع:ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  6  =