قیمت جهانی طلا کاهش یافت

با رسیدن ارزش دلار به نزدیکی بالاترین رقم 11 سال اخیر قیمت جهانی طلا اندکی کاهش یافت و هر اونس فلز زرد در برابر 1194 دلار معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، با رسیدن دلار به نزدیکی بالاترین رقم 11 سال اخیر که ناشی از پیش بینی آمارهای قوی از بازار کار آمریکا و افزایش نرخ بهره بود، قیمت طلا روز جمعه به زیر 1200 دلار رسید و در مسیر ثبت پنجمین کاهش هفتگی در طی 6 هفته اخیر قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از 4 جلسه متوالی کاهش، امروز نیز 4 دلار کاهش یافت و به 1194 دلار رسید. قیمت فلز زرد در این هفته حدود یک درصد کاهش داشته است.
تمام چشم ها به گزارش بازار کار آمریکا دوخته شده است که قرار است اواخر امروز منتشر شود و برآوردی دقیق از  میزان قدرت اقتصاد آمریکا به دست دهد. باید دید این گزارش چه تأثیری بر زمان افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا خواهد داشت.
تحلیلگران شرکت کننده در یک نظرسنجی پیش بینی کردند که میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه گذشته 240 هزار مورد افزایش یافته باشد و نرخ بیکاری ز 5.7 به 5.6 درصد کاهش یابد.
هووی لی، تحلیلگر سرمایه گذاری در مؤسسه فیلیپ فیچرز در این باره گفت: «آمارهای قوی از بازار کار آمریکا ممکن است قیمت طلا را به شدت کاهش دهد و احتمالا به 1180 دلار برساند… اگر تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده بالاتر از 250 هزار مورد باشد، احتمالا شاهد چنین تاثیری خواهیم بود.»
وی افزود، اما اگر آمارها زیر 230 هزار مورد باشد، قیمت طلا ممکن است به 1230 دلار برسد.
فعالان بازار معتقدند که یک گزارش قوی می تواند فدرال رزرو را متقاعد سازد تا نرخ بهره را در آمریکا به زودی افزایش دهد؛ اقدامی که می تواند به تقاضا برای کالاهایی نظیر طلا آسیب بزند و ارزش دلار را بالاتر ببرد.
ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر جهانی، در اوایل امروز به دلیل پیش بینی انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم 11 سال اخیر در نوسان بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  45