راه اندازی پرداخت های ساعت هوشمند در استرالیا

شرکت مخابرات استرالیایی اپتوس (Optus) در نظر دارد ساعت های هوشمند و دستبندهایی راه اندازی کند که کاربران بتوانند پرداخت های غیرتماسی هوشمند را با استفاده از آن انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از شاپرک شرکت مخابرات استرالیایی اپتوس (Optus) در نظر دارد ساعت های هوشمند و دستبندهایی راه اندازی کند که کاربران بتوانند پرداخت های غیرتماسی هوشمند را با استفاده از آن انجام دهند.

در ماه نوامبر، شرکت اپتوس از اپلیکیشن پرداخت های غیرتماسی خود رونمایی کرد.

این اپلیکیشن مبتنی بر NFC و ویزا پی­ویو (Visa PayWave) بوده و برای خرید نقدی تا سقف 100 دلار طراحی گشته است.

مشترکان سیم کارت های موبایل شرکت اپتوس، می توانند در هر زمان حساب خود را تا 500 دلار شارژ و از طریق گوشی های خود تا سقف 100 دلار خرید انجام دهند.

از آنجایی که از هر 20 استرالیایی تنها یک نفر گوشی اندرویدی مجهز به NFC دارد، این فناوری می تواند به طیف گسترده ایی از مردم امکان استفاده از پرداخت غیرتماسی را بدهد؛ این شرکت در تلاش است تا با به کارگیری تکنولوژی های پوشیدنی، خدمات خود را گسترش دهد.

شرکت اپتوس در نظر دارد تا پایان سال دست­بند و ساعت هوشمند مجهز به NFC خود را معرفی نماید. این ابزارهای پوشیدنی می توانند با گوشی های دارای سیستم عامل android یا iOS اپل متصل شوند.

کاربران می توانند پرداخت های خود را از طریق همین ابزارهای پوشیدنی انجام دهند و نیازی نیست که گوشی متصل به آن در نزدیکی دست­بند یا ساعت قرار داشته باشد.

زمانی که این ابزارهای پوشیدنی به همان گوشی نزدیک شوند، از طریق بلوتوث اطلاعات حساب و کلیه داده های خود را با یکدیگر همگام سازی می کنند و به کاربر این امکان را می دهد که جزئیات تراکنش های پرداخت را بر روی گوشی مشاهده نمایند.

بن وایت، معاون مدیر بازاریابی موبایل در اپتوس اظهار داشت: این شرکت بازخورد مثبتی از پرداخت های نقدی کاربران اپتوس دریافت کرده است.

در حال حاضر ما بیشترین مشکل را با مشتریان دارای گوشی آیفون داریم و آنان به دلیل عدم پشتیبانی گوشی های اپل امکان استفاده از فناوری جدید آپتوس را ندارند. برای رفع این مشکل، ما در حال توسعه این فناوری هستیم تا کاربران هر دو سیستم عامل اپل و اندروید به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

منبع: http://finextra.com/news/fullstory.aspx?newsitemid=27072&topic=payments

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3