تدبیر آموزش و پرورش در چهارشنبه آخر سال

در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی در جامعه و کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از برپایی آتش با مواد آتش‌زای خطرناک اقداماتی را در دستور کار قرار دادیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اعلام تدابیر اتخاذ شده برای مدارس در مراسم چهارشنبه سوری، از مدیران مدارس، معلمان و دانش‌آموزان خواست در صورتی که مراکز فروش مواد محترقه را در اطراف محیط‌های آموزشی شناسایی کردند آن را در اولین فرصت به نیروی انتظامی گزارش دهند.

مسعود ثقفی تدابیر آموزش و پرورش برای مدارس در آخرین چهارشنبه سال و برپایی مراسم چهارشنبه سوری را اعلام و اظهار کرد: متاسفانه در روزهای پایانی سال بویژه آخرین چهارشنبه، افراد سودجو و فرصت طلب دست به توزیع مواد محترقه در میان جوانان و نوجوانان می‌زنند.

وی افزود: از مدیران مدارس، معلمان و دانش‌آموزان می‌خواهیم در صورتی که مراکز فروش مواد محترقه را در اطراف محیط‌های آموزشی شناسایی کردند آن را در اولین فرصت به نیروی انتظامی گزارش دهند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهرتهران ضمن هشدار نسبت به اینکه «فرزندان ما از آسیب‌ها و آثار مخرب این مواد محترقه اطلاع کافی ندارند» گفت: در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی در جامعه و کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از برپایی آتش با مواد آتش‌زای خطرناک اقداماتی را در دستور کار قرار دادیم.

ثقفی ادامه داد: در هر منطقه کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته سلامت» با محوریت موضوعی "کاهش اثرات حوادث و سوانح مرتبط با چهارشنبه آخر سال و یا آتش‌سوزی" ایجاد شده تا ایمنی مناسب برای مدارس فراهم شود. برنامه‌های دیگری در جهت آگاه سازی دانش‌آموزان و اولیای آنها از طریق دعوت از کارشناسان آتش‌نشانی، هلال‌احمر، اورژانس و نیروی انتظامی در مراسم صبحگاهی مدارس و کلاس‌های آموزشی خانواده‌ها در مدارس دنبال می‌شود.

به گفته وی، مقرر شده در مورد ساعات فعالیت مدارس نوبت دوم در روز چهارشنبه سوری، آموزش و پرورش منطقه مربوطه با هماهنگی مدرسه تدابیر لازم را اتخاذ کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  2  =