کارفرمایان آلمانی از پرداخت حداقل حقوق کارگران طفره می‌روند

کارفرمایان آلمانی با استفاده از انواع روش های خلاقانه سعی می کنند تا از پرداخت حداقل حقوق به کارگران طفره بروند. این مسئله خشم اتحادیه های کارگری آلمان را برانگیخته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، کارفرمایان آلمانی با استفاده از انواع روش های خلاقانه سعی می کنند تا از پرداخت حداقل حقوق به کارگران طفره بروند. این مسئله خشم اتحادیه های کارگری آلمان را برانگیخته است.
دولت آنجلا مرکل، اوایل امسال، برای اولین بار حداقل دستمزد 8.5 یورو برای هر ساعت کار را اعلام کرد. این قانون ایده سوسیال دموکرات ها بود که در سال 2013، آن را شرط پیوستن به ائتلاف مرکل قرار داده بودند.
اما از زمان اجرای این قانون مشخص شده است که کارفرمایان چندان به آن عمل نمی کنند. اتحادیه مواد غذایی و تهیه غذا روزانه 400 تماس از کسانی دریافت می کند که مدعی هستند کارفرمایانشان راه هایی را برای دور زدن این قانون پیدا کرده اند.
بورخارد سیبرت، یکی از اعضای این اتحادیه گفت: «ما شاهد کارفرمایانی هستیم که با خلاقیت هرچه تمام تر از زیر بار پرداخت حداقل حقوق شانه خالی می کنند.»
وی افزود، برخی کارگران دیگر دستمزدی برای اضافه کاری دریافت نمی کنند. برخی کارفرمایان هم بابت نوشیدنی و لباسی که موظفند به کارگران خود بدهند، از آنها پول کم می کنند.
اندره ناهلس، وزیر کار آلمان مشکلات موجود بر سر راه اجرای این قانون را می پذیرد، اما می گوید، هنوز چیزی نشنیده که نشان دهد، این قانون ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد. حزب چپگرای لینکه معتقد است که این قانون دارای مفرهای فراوانی است.
قصاب هایی که در کشتارگاه ها کار می کنند می گویند، مجبورند ماهیانه 100 یورو بابت اجاره چاقویی که کارفرما در اختیارشان قرار داده، بپردازند. نانواها هم می گویند، کارفرماها به جای پول به آنها نان می دهند.
هفته گذشته نتیجه یک تحقیق که توسط موسسه پولستر اینفراتست انجام شد نشان داد که 15 درصد آلمانی ها مطالبی را از دوستان و فامیل هایشان در مورد  دور زده شدن قانون حداقل دستمزد توسط کارفرمایان شنیده اند. 3 درصد از پاسخ دهندگان مستقیما از این مسئله متاثر شده اند.
جورگن شلوئنز 66 ساله که بابت بردن روزنامه به در خانه ها ساعتی 6.30 یورو دریافت می کرد می گوید، به محض اینکه قانون حداقل دستمزد اجرایی شد، رئیسش مبلغ اضافه ای که برای شروع کار از ساعت 4 صبح به او می داده را قطع کرده و از او خواسته تا این کار را در نصف ساعت کار رسمی انجام دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

74  −  69  =