۴ عاملی که امنیت در تلفن های همراه را افزایش می دهد

پلیس فتا اعلام کرد:

عدم اعتماد به افراد ناشناس، جدا سازی تلفن های شخصی از کاری، عدم ذخیره سازی اطلاعات شخصی و خصوصی، استفاده از سیستم رمز نگاری مناسب و… امنیت را افزایش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا ضمن بیان اینکه تلفن همراه دارای مزایای بسیاری است اظهار داشت: عدم اعتماد به افراد ناشناس، جدا سازی تلفن های شخصی از کاری، عدم ذخیره سازی اطلاعات شخصی و خصوصی، استفاده از سیستم رمز نگاری مناسب، آنتی ویروس های به روز و مناسب و… از جمله مواردی هستند که امنیت کاربران تلفن همراه را تا حدود زیادی افزایش می دهد.

سرهنگ نیک نفس رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا اظهار داشت ، برخورداری از امکانات و تکنولوژی های جدید و به روز امکان انجام چندین کار را به صورت همزمان فراهم آورده است، البته گاهی این امکانات در کنار سهل انگاری کاربران زمینه فعالیت های مجرمانه را فراهم می کند .

وی عدم آگاهی و سهل انگاری را مهمترین عامل وقوع کلاهبرداری دانست و گفت: عدم آگاهی، بیشتر مربوط به افرادی است که از این ابزارها و امکانات اطلاع و آگاهی لازم را ندارند و متوجه تهدیدات و خطرات و حتی مزایای آن نیستند.

سرهنگ نیک نفس ضمن بیان اینکه  تلفن همراه دارای مزایای بسیاری می باشد که اگر استفاده از این ابزار با دقت و احتیاط کاربران همراه باشد مشکل خاصی برای آنها به وجود نخواهد آورد اظهار داشت : عدم اعتماد به افراد ناشناس، جدا سازی تلفن های شخصی از کاری، عدم ذخیره سازی اطلاعات شخصی و خصوصی، استفاده از سیستم رمز نگاری مناسب، آنتی ویروس های به روز و مناسب و… از جمله مواردی هستند که امنیت کاربران تلفن همراه را تا حدود زیادی افزایش می دهد.

این کارشناس پلیس فتا ناجا با اشاره به حجم انبوه اطلاعات شخصی در تلفن های همراه افزود : وجود اطلاعات شخصی و مهم کاری، کلیپ ها و تصاویر، دفترچه شماره تلفن و… در تلفن های همراه می تواند به راحتی در دسترس افراد سودجو قرار بگیرد. حتی اگر دستگاه تلفن همراه مورد سرقت فیزیکی نیز قرار بگیرد این اطلاعات می تواند زمینه هرگونه سوءاستفاده های احتمالی را فراهم کند؛ پس عدم وجود اطلاعاتی که دلیلی برای ذخیره در تلفن همراه ندارد می تواند از تهدیدات آتی جلوگیری نماید.

وی همچنین رمز نگاری را راهکاری مناسب جهت افزایش امنیت در تلفن های هوشمند دانست و ادامه داد : استفاده از سیستم های رمز نگاری پیچیده بر روی فایل ها می تواند تا حدودی مانع از سوءاستفاده دیگران شود. استفاده از رمزهای ترکیبی، استفاده نکردن از رمزهای ساده و قابل پیش بینی و تعویض رمز های عبور به صورت دوره ای، دسترسی افراد سودجو را به این اطلاعات سخت تر می کند.

سرهنگ نیک نفس در توصیه به کاربران تلفن همراه هوشمند گفت: با توجه به رعایت موارد ایمنی و امنیتی در گوشی های همراه اما همواره احتمال سرقت اطلاعات موجود در این گوشی ها وجود دارد؛ لذا حجم اطلاعات مهم و شخصی خود در تلفن های همراه را باید به حداقل برسانیم و این اطلاعات را نیز رمز شده درآوریم تا در صورت سرقت به راحتی قابل استفاده نباشد.

وی در خصوص رمز گذاری اطلاعات بیان داشت : شما می توانید رمزهای خود را برعکس بنویسید و یا اینکه مشابه عدد مورد نظر بنویسید که حدس زدن آن برای سارقین مشکل باشد؛ولی مهمترین نکته عدم ذخیره سازی اطلاعات در حافظه های تلفن همراه و همچنین رعایت نکات امنیتی در هنگام استفاده کردن از این ابزار سودمند می باشد.

منبع: 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  ⁄  16  =