قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز 18 دلار افزایش یافت و به 1224 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز، پس از آنکه فرصت های شغلی در آمریکا ضعیف ترین رشد در بیش از یک سال اخیر را تجربه کرد، و این احتمال را تقویت کرد که فدرال رزرو ممکن است زمان افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد،  قیمت طلا امروز برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت تا در نزدیکی بالاترین رقم 3 هفته اخیر معامله شود.

بر اساس گزارش وزارت کار آمریکا، تعداد فرصت های شغلی در ماه مارس 126 هزار مورد افزایش یافت که کمتر از نصف فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه فوریه و کمترین میزان رشد از دسامبر 2013 تاکنون بود. این آمار ضعیف به رشد 12 ماهه فرصت های شغلی به میزان بیش از 200 هزار مورد در هر ماه که طولانی ترین دوره از سال 1994 تاکنون بود پایان داد.
این آمار می تواند بانک مرکزی آمریکا را قانع کند تا افزایش نرخ بهره را که تحلیلگران انتظار داشتند در ماه ژوئن یا سپتامبر اتفاق بیافتد، به تاخیر بیاندازد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 18 دلار افزایش به 1224 دلار رسید.
تاخیر در اولین افزایش نرخ بهره آمریکا از سال 2006 تاکنون، موجب تقویت بازار طلا خواهد شد. با توجه به پیش بینی تحلیلگران در مورد به تاخیر افتادن زمان افزایش نرخ بهره، ارزش دلار نیز احتمالا آسیب خواهد دید و این موجب ارزان تر شدن طلا برای دارندگان سایر ارزها خواهد شد.
ایکه میزو افزود، اینکه طلا مجددا به سطح 1300 دلار  یعنی رقمی که آخرین بار در ماه اکتبر تجربه کرد خواهد رسید یا نه، بستگی به روند حرکت دلار دارد.
دیگر فلزات گرانبها نیز شاهد رشد بودند. قیمت فلز پالادیوم با 1.8 درصد رشد به 753 دلار و 96 سنت رسید و پلاتین با 1.2 درصد افزایش 1168 دلار و 50 سنت معامله شد.

منبع:تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  −  82  =