قیمت جهانی طلا بالاتر از ۱۲۰۰ دلار باقی ماند

در حالی که گمانه‌زنی کارشناسان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی نشان می‌دهد فدرال رزرو آمریکا احتمالا افزایش نرخ بهره را به تاخیر خواهد انداخت قیمت جهانی طلا همچنان بالاتر از 1200 دلار در هر اونس حفظ شده است .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه به کمتر از 1208 دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه برای لحظاتی به بیش از 1224 دلار رسید که این بالاترین رقم از 17 فوریه به شمار می رود.

قیمت جهانی طلا بالاتر از 1200 دلار باقی ماند

 در حالی که گمانه‌زنی کارشناسان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی نشان می‌دهد فدرال رزرو آمریکا احتمالا افزایش نرخ بهره را به تاخیر خواهد انداخت قیمت جهانی طلا همچنان بالاتر از 1200 دلار در هر اونس حفظ شده است .

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا قرار است اواخر امروز چهارشنبه منتشر شود و بسیاری از فعالان بازار طلا و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که متن مذاکرات فدرال رزرو نشان خواهد داد که آمریکا در شرایط کنونی رویکرد محتاطانه تری برای افزایش نرخ بهره تا پایان سال 2015 میلادی خواهد داشت.

در حالی که بسیاری از تحلیلگران اقتصادی پیش از این اعلام کرده بودند که فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی افزایش خواهد داد ولی انتشار گزارش ناامید کننده وزارت کار آمریکا در خصوص کاهش شدید فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه مارس این احتمال را تقویت کرده است که افزایش نرخ بهره آمریکا چند ماه به تاخیر خواهد افتاد.

وزارت کار آمریکا در گزارش روز جمعه خود اعلام کرد که اقتصاد این کشور طی ماه مارس تنها 126 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این برای نخستین بار در 13 ماه گذشته بوده است که اقتصاد آمریکا کمتر از 200 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

هووی لی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری فیلیپ فیوچرز در این باره تاکید کرد که من انتظار دارم که انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو این مساله را نشان دهد که مقام های فدرال رزرو همچنان برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده محتاط هستند. من بعید می دانم که فدرال رزرو با قاطعیت زیادی از افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده خبر دهد.

گزارش سایت طلا می افزاید؛ قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه به کمتر از 1208 دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه برای لحظاتی به بیش از 1224 دلار رسید که این بالاترین رقم از 17 فوریه به شمار می رود.

رئیس فدرال رزرو میناپولیس نیز روز گذشته تاکید کرد که فدرال رزرو باید تا شش ماه دوم 2016 میلادی برای افزایش نرخ بهره صبر کند. رئیس فدرال رزرو نیویورک نیز تاکید کرد که هنوز زمان دقیق افزایش نرخ بهره آمریکا مشخص نیست و سرمایه گذاران باید منتظر باشند.

تقاضای فیزیکی طلا در بازار چین نیز با افت نسبی روبرو شده است.

منبع:ایلنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  7